• Moneal

Junibebisar 2016

Sandra07 skrev 2015-10-11 21:29:45 följande:

Hej!

Jag skulle oxå gärna vara med här????

Det är andra barnet och helt sjukt vad alla symptom känns tidiga den här gången????

BF 7 juni enl appar men tror själv på nån vecka senare. Skulle gissa på att jag är i V4 även om apparna säger v 5+4.

Bor i Falkenberg.

Var bor ni?

Välkommen!

jag bor i Nyköping men ska flytta hem.till.Laholm nästa sommar :)
  • Moneal
    cecnil skrev 2015-10-11 21:58:12 följande:

Hejsan! Är också gärna med här. Plussade precis och har inga barn sedan tidigare.

Rayanz skrev 2015-10-12 01:57:52 följande:

Jag plussade för 3 dagar sen, sjukt lycklig o hoppas hjärtligt att allt går bra!

Har BF 15 Juni :) är ny här så vettefan hur de funkar de här e lite som ett test inlägg för o se om nån svarar hihi

Gifte mig 1 Augusti hade mens en gång och sen så pratade vi om att börja försöka och tralalaaa på första försöker.. Så otroligt glada!

Stort grattis och välkomna hit :)
  • Moneal
    Sandra07 skrev 2015-10-11 22:50:51 följande:

Hur tänker ni göra med träning under graviditeten?

Själv gillar jag styrketräning och vill gärna fortsätta med det men är lite nervös att jag gör fel. Svårt att veta vad man bör eller inte bör göra.

Nån som har några tips eller vet var man kan hitta bra info om styrketräning under graviditet?

jag har tränat väldigt aktivt innan + men har hamnat i en dvala.

Ska försöka komma ur den så småningom men tror att jag väntar till efter 12 veckor och ul.

Kör mest styrka och löpträning men kommer byta ut löp till gå.

Känns inge bra att springa är fogarna är lite knasiga :)
  • Moneal
    emuya skrev 2015-10-12 06:15:40 följande:

Är et någon mer än jag som drömmer otroligt mycket? Vaknar på morgonen och undrar vad som egentligen hände. Helt sjukt! Haha  Kanske inte alls har med graviditeten att göra, men brukar hursomhelst inte drömma SÅHÄR mycket som nu...

har drömt massor alla veckor än så länge, otroligt jobbigt då man vaknar konstant och då även är konstant trött.

Det kan vara vad som helst.

I går var Robert Ashberg hemma hos mig med ett hyreskontrakt i miniformat och ville ha middag och hårklipning ;)
  • Moneal
    knaappeen skrev 2015-10-12 09:15:24 följande:

Jo vi tänkte ju samma sak. Varför skulle det öka liksom. Men man nojjar ju något enormt ändå. Spec när man gått igenom detta förr....

Så länge veckorna ökar, du inte har ont eller har färskt blod med klumpar i så finns det en stor sannolikhet att det inte är någon fara, kan vara tappen som stänger sig och bygger bariär som gör att det småbönder, sköra slemhinnor eller föreliggande moderkaka.

Många faktorer kan ge små blödningar

Förstår din oro men som jag sagt tidigare så hjälper den dig inte, du mår bara sämre och även om det skulle sluta i ma eller mf så finns det inget du kan göra i alla fall.

Det gör så ont i mig att höra att nu mår så dåligt och är så oroliga.

Jag känner med er då jag var likadan senast.

Stor kram till er alla och försök att inte tänka på det

Når bebis bra och allt funkar som det ska i utvecklingen så stöter oftast inte kroppen bort det.

<3 <3 <3
  • Moneal

Jaha, bara för att jag sa att jag inte var så svullen ännu så kunde jag inte knäppa jobb byxorna I dag :-/

Känner mig ändå inte så svullen.....

Vecka 9 i morgon :)

• Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-12 21:21:48 följande:

Är lite deppig ikväll. Fått veta idag att mina tsh-värden skjutit i höjden (har hypotyreos), och med två missfall i bagaget på grund av min diagnos och nu absurda värden, släcks hoppet om en positiv utgång ganska rejält. Vi får se vad som händer. Har fått rejäl ökad dos Levaxin.

Åh nej!

hoppas ökningen av medicin hjälper och att den sattes in i tid!!

<3
  • Moneal
    Joni91 skrev 2015-10-12 22:22:04 följande:

Junibebis!! 

Är 24år och gravid i 6 veckan med första barnet, helt galet!! :) Tuttarna har vuxit och magen är svullen, inskrivning den 28/10... Inget illamående ÄN men vet inte riktigt vad som väntar. Läskigt och fantastiskt samtidigt! :) 

Kram på er!

Grattis och välkommen :)
  • Moneal
    EmManny skrev 2015-10-12 21:14:33 följande:

Läser att det är fler än jag som fryser. Nog för att det har blivit kallt ute men jag fryser inne också. Min man sitter med t-shirt och jag huttrar under min tjocka kofta. Är det någon som vet varför man fryser? Minns inte det från min förra graviditet fast då var det sommar i början och i slutet var jag varm som en kamin. Det var enda gången i livet jag inte hade kalla fötter när jag skulle sova. Fantastiskt. Ser framemot det

Usch ja!

har fryst hela sep och okt.

Som någon skrev så kan det vara den ökade tempen , samma reaktion som feber.

samt att den värmen vi har säkert går åt till att producera bebis :)
  • Moneal

I dag går vi in i vecka 9.

Och jag är helt förstörd.

Täpt i näsan, ögonen rinner är super trött, fryser och mår illa som in i norden.

Spyr inte, dock mår min mage inte så bra.

Kan man spy på andra hålet oxå som gravid?

Mår jätte illa vissa tidpunkter på dagen och då måste jag springa på toa.

Nä i dag är inte min dag, så får bli hemma i sängen och kurera mig.

Förkylning blandat med gravid hormoner är ingen hitt.

Svar på tråden Junibebisar 2016