• ostpaj

Junibebisar 2016

Bibi84 skrev 2016-06-05 06:19:37 följande:
    Haha... jag sa till mannen igår att mitt enda fokus nu är att föda, inget annat.... så dagarna är ju inte direkt roliga. VARFÖR detta fokus! det hjälper absolut inte.  På ett sätt går dagarna ganska så fort, men det är ju otroligt jobbigt att alltid i bakhuvudet gå och tänka på att man är irriterad för att det aldrig sätter igång ordentligt!  Har fått sova rätt hyfsat inatt, så har gjort det två nätter på rad nu. En mamma sa till mig, gå till en reflexolog och så garanterar jag dig att du föder två dagar efter. JAG VILL FÖDA NU!!!!! inte två dagar efter behandling. hahahur går det för dig? 

Nej, nu händer ingenting:) bf 24e så ett tag kvar. Kanske börjar om ikväll igen. Fast läst att det kan ju vara bra såhär. Att tappen mjukas upp av förarbetet och att man kan öppna sig ett par cm. Förra gången blev jag igångsatt. Då skulle tappen mjukas upp, öppna sig, barnet skulle sjunka ner, kroppen skulle bli redo osv och allt hände på 4-5 timmar. Hört att det gör ondare att bli igångsatt för då händer allt på en gång. Så vi sprider ut smärtan över tre veckor nu så är det bara att hosta ut den sen :p
  • ostpaj

Det här med taxi till förlossningen (Danderyd, sthlm) ... Jag börjar ge upp hoppet om en vettig människa i min närhet, så jag vill ha alternativ klara.

Jag har hittills läst om färdtjänst/sjuktaxi, att man sparar taxikvittot och får pengarna tillbaka (förutom 140kr som sjuktaxi kostar). So far, so good. På färdtjänstens hemsida hittar man också info. Allt är klart, FÖRUTOM vilket jävla nummer man ska ringa! Blir galen! Finns "boka här" och "ring hit", "logga in på mina sidor" men då är det rullstolstaxi, bårtaxi, skoltaxi, liggtaxi, liktaxi, mattaxi, vad fan som helst men inget nummer att ringa om man vill ringa efter vanlig bil.

Då är min fråga, ringer man vanliga taxi 020 20 20? Och det funkar som sjuktaxi, att man betalar och skickar kvittot sen?

• ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 20:44:03 följande:
    Det tror jag, då det ju är en vanlig bil du kommer att åka. Ring dit och fråga annars, dom vet ju.

Ring vart? Tänkte först ringa förlossningen och fråga, men känns som att jag tar upp telefontid som ngn annan behöver mer ;) Tänkte också på att ringa taxibolaget.
  • ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 21:13:30 följande:
    Nej inte till förlossningen såklart, till taxibolaget. Det kan du ju ringa nu eller när som helst bara för att fråga vad som gäller så vet du sen när det är dags. För att beställa vanlig bil hos Taxi020 ringer du 020- 202020.

Herregud vilken cirkus. Glad över att jag började kolla upp dethär. Först dravel med två andra nr tidigare idag. Ringde taxi 020 nu, tjejen där visste inte, så hon kopplade vidare mig. Fick prata med en kille som undrade om jag ville boka en resa. Nej, jag undrar kan man ringa vilket bolag som helst och få ersättning sen, eller är det ngt speciellt bolag för just sjuktaxi? "Jaha, är det en tjänsteresa?" Men hör du illa?! TILL FÖRLOSSNINGEN! Tänk om det här hade vart med värkar var fjärde minut? Äh, klämmer fram ungen på vardagsrumsgolvet så blir det inget strul för ngn. just nu spyr jag galla på världen.
  • ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 21:13:30 följande:
    Nej inte till förlossningen såklart, till taxibolaget. Det kan du ju ringa nu eller när som helst bara för att fråga vad som gäller så vet du sen när det är dags. För att beställa vanlig bil hos Taxi020 ringer du 020- 202020.

Det enda han kom fram till på slutet var "ring sjukhuset och kolla. De ska dela ut sådana kort vid behov". Meeeeeeh. Ska jag be om ett färdtjänstkort jag kanske kommer att behöva inom 2-3 veckor? Så att jag kanske kan boka en resa? Fan så tröttsamt.
  • ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 21:45:12 följande:
    Du kan välja vilket bolag du vill antar jag, Taxi020 / kurir / Sthlm osv. Bara spara kvittot.

Ja, det är så jag har uppfattat det. Men sen ville jag vara på den säkra sidan och när man ville kolla upp verkar ingen ha ngt svar, vilket gör mig tveksam. Man ska inte tänka för mkt. Bara hoppas på det bästa, att det blir som man först tänkt sig. Men min sk utlovade chaufför när det börjar bli dags är inte speciellt duktig på att hålla sig nykter. Passande, va? Får bara hoppas att värkarna drar igång en tidig morgon.
  • ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 21:53:18 följande:
    Om en person hade tänkt ställa upp på att köra mig i ett sånt läge hade jag varit väldigt besviken och förbannad om den inte kunde anstränga sig så pass att hålla sig nykter under ca 2-3 veckor. Tragiskt! Men antingen ringer du ett annat bolag för att höra om dom vet mera eller så går du på att det löser sig med kvitto efter. Det är ju inget speciellt bolag som kör just resor till och från sjukhus, inte heller färdtjänst är ett bolag (min pappa åker så) så det ska inte vara nåt konstigt. Men du får nog räkna med att det tar några veckor att få tillbaka pengar.

Ja, pengarna är det ingen brådska med. Bara att de kommer ;) tror det lätt skulle gå på över tusenlappen, så kan man betala endast 140 gör jag gärna det. Känner likadant. Tycker man kan hålla sig nyktermen det är tydligen för mkt begärt för vissa. Därför jag börjar leta alternativa sätt och t.o.m funderar på om jag måste ta treåringen med mig. T.ex det här med förvärkar,som är nytt för mig och nu hållt på i fyra dagar, TÄNK OM, det vart dags igår, (ändå i v 38 så ingen omöjlighet) och så jävla dragen så sitter bara och svamlar. Dra åt helvete, har jag lust att säga.
  • ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 22:19:43 följande:
    Är det barnets pappa som beter sig såhär? Har du någon barnvakt till din 3-åring som inte är densamma som den person som ska köra dig? Jag vet inte alls hur det fungerar om man tar med sig ett barn till förlossningen, har du kollat hur det ser ut på Danderyd ifall du kommer i ett sånt läge?

Nej, tror att barnvakt löser sig lättare än skjuts. Men bara sånt man tänker på när man är irriterad. Sen kan jag bli så sur och tänka "skit samma!" Och lösa t.ex skjuts på annat vis bara för att make a statement ;) för att visa "kan själv" :) Men för i helvete. Snart är bebisen ute iaf. Då kan jag strunta i allt och alla och folk får dö i njursvikt om de vill.
  • ostpaj

Är det ngn här som ska föda på Danderyd? Tänkte man hör och läser så mkt om diverse kriser, personalbrist och att bb sophia har stängt, trångt osv. Men är det ngn som märkt ngt?

Svar på tråden Junibebisar 2016