• tofslan

Junibebisar 2016

Vad många det är som känner bubbel nu. Sååå mysigt! Älskar när det börjar känner!

• tofslan
    bryrmiginte skrev 2015-12-13 16:09:26 följande:

Gick in i v15 idag och är så orolig att fostret har dött :( fick se den i v 12 å allt såg bra ut, men är ändå skiträdd.. n

Jag gick också in i 15 idag och är plötsligt orolig. Tror det är kombination av att det är nu är mindre symptom (fast magen växer då så att det knakar iaf...), och att det fortfarande är flera veckor till rutinultraljudet. Funderar på att köpa en sån där som man kan lyssna på hjärtat med, men tänker att det nog bara gör mej ännu mer orolig (vill ju inte "behöva" lyssna varje dag för att känna mej trygg).

Barn alltså. Så mycket oro i alla skeden. Tur det är så mycket kärlek också!
  • tofslan
    Jeto skrev 2015-12-15 13:25:53 följande:

Idag fick jag se våran bebis för första gången på kub på ks i solna. Vi fick en låg risk, jippi!

Fick även med oss ett par underbara bilder.

Wow! Man ser ju tom tårna på er ultraljudsbild! Sååå sött.
  • tofslan

Godmorgon!

Jag var hos barnmorskan för blodtrycksmätning i morse. Järnvärde och allt såg fint ut (så tröttheten var "normal" alltså...) och så sa hon att livmodern är uppe vid navelnivå nu vilket var högt ifall det hade varit en men normalt nu med två bebisar i magen. (Jag är i v.14+4). Bästa av allt var att jag fick lyssna på hjärtslagen innan jag gick, vilken lättnad, jag har som flera andra här känt mig rätt orolig nu när symptomen har minskat - så detta var fint att få höra såhär innan jul!

Hoppas ni mår bra alla!

• tofslan
    corona skrev 2015-12-22 13:51:35 följande:

Tänkte bara meddela att jag tyvärr fick missfall i vecka 12 (11+5),  men önskar er all lycka till!  

Usch så tråkigt. Beklagar! Lycka till framöver
  • tofslan
    Jennyyyyy skrev 2015-12-23 17:06:47 följande:

Känner ni er gravida, ni som är v13+ ca? Är det nu spökveckorna kommer? Fortf trött och ibland molvärk annars mår jag bra.

Hur mår ni?:)

Jag känner ganska lite nu. Är i vecka 16 nu och symptomen avtog kraftigt runt vecka 13. Magen fortsätter dock att växa! Men tröttheten har lättat ordentligt och illamåendet är borta (det tackar man för!). Jag känner bebisarnas små kickar nästan varje dag, det känns fint. (Så att ingen blir orolig bara. Första graviditeten kände jag inget förrän typ vecka 21 och det blev en frisk fin liten en av det med! Hur tidigt man känner beror nog mkt på hur bebisen/bebisarna och moderkakan ligger och om man har fått barn förut.)

Nu passar jag på att njuta av att må bra, och peppar mej själv mentalt för det tunga som ska komma. Det känns fint att vara julledig nu med gott om tid att vila upp sig! God jul på er alla mammor!
  • tofslan

Gott nytt år alla!

Jag hade en fin nyårskväll igår men är så himla orolig nu. Gravid i vecka 17 och känner VÄLDIGT lite av graviditeten nu, jag dricker tom kaffe igen... Oron är så jobbig. Nästa vecka ska jag till BM, hoppas vi kan lyssna efter hjärtljud då så att jag kan slappna av igen. Förstår inte varför jag behövde bli så orolig igen.

• tofslan
    tofslan skrev 2016-01-01 09:26:36 följande:

Gott nytt år alla!

Jag hade en fin nyårskväll igår men är så himla orolig nu. Gravid i vecka 17 och känner VÄLDIGT lite av graviditeten nu, jag dricker tom kaffe igen... Oron är så jobbig. Nästa vecka ska jag till BM, hoppas vi kan lyssna efter hjärtljud då så att jag kan slappna av igen. Förstår inte varför jag behövde bli så orolig igen.

Tillägg. Kaffe har smakat blä så jag har inte kunnat dricka minsta klunk men nu smakar det nästan som vanligt igen.
  • tofslan

Tack, vad snälla ni är som lugnar mej! Tror jag blir nojig just för att jag kände rätt mycket rörelser förra veckan men är osäker på om jag har känt något de senaste dagarna. Har å andra sidan haft väldigt fullt upp. I vilket fall, inte värt att grubbla på. Tack för pepp!

• tofslan
    Jennyyyyy skrev 2016-01-02 11:37:10 följande:
    Jag har kunnat dricka kaffe i flera veckor och är inne i spökveckorna nu. Känner bara lite molvärk. Oroa dig inte så länge du inte blöder och mår bra-njut!:)
    Ja du har rätt såklart, tack :)
Svar på tråden Junibebisar 2016