Susanna86 skrev 2016-06-07 10:06:26 följande:
Nu börjar det närma sig, V.38+3 idag och OM inget händer före Onsdag 15/6 så har jag en bedömningstid på spec.mvc och blir igångsatt antingen då den 15:e eller de 16:e, BF är egentligen den 17:e. Detta pga en stor bebis som beräknas väga mellan 4-4,5 kg vid beräknat.
Sedan jag fick detta datum så har allt känts rätt okej, jag har kunnat leva med den tufa foglossningen, alla förvärkar, molvärk och problemen att andas. Men idag är det som att allt bara briser, jag gråter ochh känner att jag inte orkar mera. Jag är totalt slut på! Jag har som en träningsvärk långt ner i magen, och en hel del sammandragningar, träningsvärken är ny för mig, vad kan det bero på?
Jag har två barn sedan tidigare och har aldrig någonsin haft minsta lilla rädsla för förlossningen, vilket jag heller inte haft denna graviditet, men idag börjar jag känna en oro i kroppen inför den eventuella igångsättningen, någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Enligt läkaren så har tappen kortats från 4,5-2 cm, den är centralt riktad och väldigt mjuk, men jag är inte öppen nåogt, så någon som har blivit igångsatt med ungefär de förutsättningarna, hur gick det?
Det finns ju olika sätt att bli igång satt på, f eks. ballong, dropp, hinnsvepning osv. När jag blev igångsatt med nr 2 så vet jag inte om jag var öppen eller nåt. Men fick först en tablett dom satte in för att jag skulle mogna, sen så senare fick jag dropp. Tog ca 9 timmar från det att dom satte i pillret och tills att hon var ute. Det var en helt ok förlossning.
Har varit en fin dag idag, efter lunchen har jag varit hemma och legat i sängen, blev ringd av dagis där dom sa att minsten har spytt, antagligen pga. en typ av gröt han inte tåler. Så drog och hämtade barnen. Sen har vi hoppat på stuttsmattan och nu ligger jag och vilar med vete kudde. skönt! kroppen ger mer signaler på att det inte är länge kvar. max 5 veckor kvar. :)