• Gweny

Junibebisar 2016

ostpaj skrev 2016-05-22 22:39:43 följande:

Jag har funderat på det där med nappar och flaskor och inte köpt ngt ännu. Måste man göra det? Minns inte riktigt. Min dotter började med napp efter nån/några veckor för att sen bara spotta ut och började suga på fingrarna. Flaska kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Läcker ju mjölk redan nu så antar att det kommer att komma igång på en gång efter fl den här gången med.

Båda mina barn vägrade napp och sen även flaska. Så blev pipmugg när dem började med vällning sen. (ammade helt i 4 mån) sen började vi lite smått med annat.
  • Gweny

Bibi84>> jag gör inte så mycket på dagarna... Tyvärr. Har en nerv i kläm i ena benet, jättesvårt att gå och det värker.

Men har allt klart inför ankomsten iallafall.

Har ni tänkt på att det nu bara är drygt en vecka kvar av Maj, sen är våran månad här!!

• Gweny
    annanaa skrev 2016-05-23 12:31:35 följande:

Var hos barnmorskan idag och kollade fosterläge. Ingen fixering än men hon ligger iallafall åt rätt håll nu. Hon har ju dock vänt sig 3 gånger den senaste månaden så man kan ju inte va säker... Har alldeles för mycket fostervatten så det gör ju det lättare för henne också.

SF måttet är nu 40 i vecka 36+2, barnmorskan var förvånad att jag ens var uppe och gick :) det är lite svårt att andas stundtals men vi kämpar på! Har jag tur stannar växten upp lite nu, då har jag en bebis på ca 3,3kg. Känns lite lagom ;)

Skönt den ligger åt rätt håll! Min låg på tvären i v.35, men är nu rätt. Hade varit lagom med 3,3 kg.
  • Gweny

Lutezia>> du kan skriva vad du vill... Nu var det längesen för mig, men skrev bla att jag var öppen för förslag med smärtlindring, men inte sterila kvaddlar, vill ha dämpad belysning, orolig för att spricka, vi vill kolla könet själva...

Skrev även ingen elev, men dem frågade om en go BM-elev.. Så sa ja, glad för efteråt, jättefint stöd.

Lite sånt...

Bibi84>> låter ju lovande! Så har mina 2 börjat.

Tiana>> skönt få gå hemma nu! Städa/boa är nog många som har dille på.

• Gweny
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-23 20:18:30 följande:

Blir galen på denna jäkla smärta i magen o ryggen Ska till bm imorgon så får ta upp det med henne att jag har så ont. Sen ska jag på ul igen på torsdag o se så bebisen fortfarande har det bra. Är i v 37 nu o tycker det e så jobbigt o vara gravid nu. Mitt humör suger o jag vill bara ha det överstökat nu.

uch det är inte kul att ha ont. Har själv väldigt ont i ena benet, en nerv i kläm och kan knappt stödja eller gå imellanåt. det tar styggt på humöret, då jag inte kan gå eller greja som jag vill. varit hos sjukgymnast, men inte mycket dem kan göra nu.

inte många veckor kvar som tur är, hoppas du kan få lite svar på det onda och allt är bra på ditt ul.  
  • Gweny

ostpaj>> ja det var ju lite kontrast med dina BF-dagar.
    jag föredrar dämpad belysning i allmänhet, så hoppas få det denna gång med. kommer dock inte skriva nåt brev denna gång.

• Gweny
    Tiana skrev 2016-05-24 12:58:27 följande:

Men det är väl möjligt? Siffran kan plana ut/minska när bebis bökar sig neråt har jag för mig

Har jag också hört det kan minska då...
  • Gweny
    Familjen N skrev 2016-05-24 10:53:16 följande:

Gick in och kollade gravidappen precis och och då slog det mig att idag är sista dagen som jag har 2-siffrigt antal dagar kvar till BF!! I morgon är det 9 dagar kvar!!

Oj nu är det nära! Känner du av något?
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-05-24 15:37:29 följande:

Oj, här händer det nåt nu. Upptäckte precis blodblandade flytningar. 36+0 idag. Tur vi ska på studiebesök på förlossningen ikväll så kan jag passa på att fråga dem.

Se hur detta utvecklas för dig!
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-25 09:15:59 följande:

27 dagar kvar idag och v. 37! Roligt när babyappen peppar en med att den i princip kan komma närsomhelst :D hihihiiiiii, så kul! Följer "bf i maj"-tråden också, bara för så kul när de skriver en efter en när det börjar sätta igång.

Närmar sig!

Jag följer också Maj-tråden, kul att se hur det börjar för andra.
Svar på tråden Junibebisar 2016