Fråga om förlorat lämp.
Anonym (Soc.) skrev 2015-10-05 19:10:19 följande:
De handlar inte bara om ifall man är påverkad vid körning eller ej. Man kan förlora kk eller lämp även vid annan kriminalitet. Det handlar om att man ska vara mogen och laglydig för att betraktas som en lämplig förare. Då man annars betraktas som en impulsiv risktagare utan respekt för lagar och regler. Och som sådan ska man inte framföra fordon då man kan bli en fara för andra.
TS visste det är olagligt att nyttja och inneha narkotika i Sverige. Han visste också vilka konsekvenserna kunde bli om han blev ertappad, oavsett i vilket land han nyttjat narkotikan. Således har TS visat att han är benägen att ta risker samt respektlös mot lagar och regler och därmed olämlig som bilförare. Han har dessutom gjort det två gånger på mindre än ett år!
Jag kan också tycka att vissa lagar och regler är inkonsekventa och otidsenliga. Men man väljer faktiskt inte själv vilka lagar man ska följa och inte. Vilket samhälle får vi inte då? Jag kanske tycker det är ok att uppfostra mina barn med ett kok stryk eller att det är onödigt att betala skatt eller att grannen inte behöver sin cykel lika bra som jag gör. Lite stryk har ingen unge dött av, skatten går bara till en massa onödiga bidrag och en sketen cykelstöld räknas liksom inte.