Graviditetsdepression
Tycker det är bra du bokat tid med terapeut! Jag gjorde det "för sent" i typ vecka 37 efter att varit deppig och typ ignorerat hela graviditeten. Jag har fysiskt mått väldigt "bra" men ville inte ens berätta för folk att vi var gravida. Dolde magen till vecka 25 (sen gick de inte längre även om jag fortsatte försöka)... Köpt lite saker och så har jag gjort så praktiskt är jag klar men inte mentalt. Är i vecka 41 nu och är med väldigt blandade känslor jag vet att det kan bli förlossning varje dag/natt... Är trött på att vara gravid samtidigt som jag inte känner mig redo för att ta emot barnet på något sätt. Tyckte mina besök hos psykologen via mcv ändå varit bra men önskar jag börjat tidigare... Har nog varit graviditetsdeprimerad hela tiden men liksom bara tuffat på tills jag inte orkade längre. Nu känner jag mig ganska neutral. Jag hoppas såklart på att överrösas av kärlek när den lilla kommer ut men blir det inte så är det också ok... Det kanske växer med tiden medan vi lär känna varandra bebisen och jag...
Och jag kan alltid kontakta min psykolog igen!
Jobbigast har nog varit för mig att hantera min mammas enorma glädje (första barnbarnet) och att känna sig skyldig inför mannen som verkligen längtar efter det här barnet medan jag helst pratat om allt annat och låtsats som jag inte ens är gravid....