• Maila

Varför går jag inte ner i vikt, jag äter bara sallad!

Potatissallad, räksallad o mimosaallad

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt, jag äter bara sallad!
  • T W

det handlar inte om vad du äter, utan hur mycket.

• SannaHolko

Skippa kolhydraterna och såserna till salladen. Sen är det viktigt att äta varierat och inte äta efter kl 18. Motion är viktigt.

• Dixie

nu ligger ju frågan under Humor - så jag antar att TS inte egentligen behöver bantningstips!

• nnnnnnnn

Du glömmer att äta pastasallad!
    Det finns finfina recept, tex detta som innehåller både gräddfil och crème fraiche:

www.kokaihop.se/recept/kraemig-pastasallad

Det är säkert inte många kalorier i den! Känns det lite väl enkelt, kan du med fördel ösa på med olika ostar och halvfabrikat som köttbullar och korvbitar.

Räknas fruktsallad som sallad? För då kan du äta det till efterrätt... Gillar du inte äpplen så byt mot vispgrädde, apelsin kan bytas mot gräddglass, vindruvor byts mot kola eller chokladsås osv.

Lycka till med din diet!

• Maila

tack för alla tips, tar nog o motionerar till affären o köper kolasås, om den funkar lika bra dom vindruvor. Gillar det

• HäckHäxan
    Maila skrev 2015-10-05 12:41:19 följande:

Potatissallad, räksallad o mimosaallad

Attans hur kan du missa västkustsallad, skagenröra osv.

Gör om och gör rätt!
  • Kine
    SannaHolko skrev 2015-10-05 13:28:59 följande:

Skippa kolhydraterna och såserna till salladen. Sen är det viktigt att äta varierat och inte äta efter kl 18. Motion är viktigt.

Varför ska man inte äta efter kl 18?
  • foodforclouds
    Kine skrev 2015-10-05 22:47:34 följande:
    Varför ska man inte äta efter kl 18?
    Förstår inte heller. Fram till midnatt är det lugnt att äta utan att förvandlas till en Gremlin.
  • HäckHäxan
    foodforclouds skrev 2015-10-05 22:53:39 följande:
    Förstår inte heller. Fram till midnatt är det lugnt att äta utan att förvandlas till en Gremlin.
    Haha åh jag blev sjukt sugen på att se gremling 1 nu. Han är så jävla söt den där fluffiga bollen.
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt, jag äter bara sallad!