• Hannaj1991

handdator?

Hej vart kan man få tag på billig handdator ? Som kan hjälpa mig i vardagen .

• Svar på tråden handdator?
  • Hannaj1991

Har kollat tradera med denna behöver nytt batteri som jag hittade. Jag vet inte. Får man köpa en från habiliteringen för en billig peng?

• Agnescecila
    Hannaj1991 skrev 2015-10-06 15:32:48 följande:

Har kollat tradera med denna behöver nytt batteri som jag hittade. Jag vet inte. Får man köpa en från habiliteringen för en billig peng?

Jag fick låna min handy gratis. Kanske värt att kolla upp? Det är ju en handdator. Kolla om det finns möjlighet till det innan du köper en egen. Lycka till.

• Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-06 16:22:49 följande:

Aniiee vart finns du? Har du lust att sälja den till mig för en billig peng ?

Du vill definitivt inte ha min 7 år gamla palm tx. Alldeles för lik en smartphone.....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Mys mymla
    Hannaj1991 skrev 2015-10-06 18:59:31 följande:
    Aniiee varför skulle jag inte vilja ha den? Söker för fullt efter handdator.
    För att Aniiee säger ju att hens handdator är som en mobiltelefon, och du har själv sagt att du inte vill ha APPAR (alltså hjälpmedel) på din Mobil. utan du vill ha en handdator. 
    så alltså Aniiees handdator skulle bara vara slöseri med pengar för dig då du kunde använda din mobil då.
  • Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-07 13:45:25 följande:

Aniiee??

Yeees?
  • Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-07 16:25:03 följande:

Varför vill du inte att jag ska få köpa din handdator? Aniiee.

Mys mymla skrev 2015-10-06 19:20:27 följande:
    För att Aniiee säger ju att hens handdator är som en mobiltelefon, och du har själv sagt att du inte vill ha APPAR (alltså hjälpmedel) på din Mobil. utan du vill ha en handdator. 
    så alltså Aniiees handdator skulle bara vara slöseri med pengar för dig då du kunde använda din mobil då.

• Aniiee
    sportpappa skrev 2015-10-07 17:24:01 följande:
    Det var Aniiee som svarade med Mys mumlas svar eftersom det var det korrekta svaret på frågan.

Hela den här diskussionen är märklig.
    Varför kan du inte bara berätta vad för appar du behöver? Vi har frågat efter det flera gånger men du vägrar att svara.
    Att välja en gammal Palm-handdator istället för dagens smartphones är en märklig väg att gå. Utbudet av appar för Palm är försvinnande litet och det är jättesvårt att lägga in nya appar. Touchskärmen och upplösningen på en smartphone är många gånger bättre.
    Inte så märklig, om man betänker att det i flertalet npf-diagnoser (som jag misstänker att TS har) "ingår" hang-ups/fixering/"insnöning". TS vill ha en handdator och TS hittar inga appar. Att det i princip inte finns handdatorer längre (det finns företagslösningar, men knappast för privat bruk och inga som skulle hjälpa TS) och att det finns gott om bra appar även för TS (men hon inte hittat de än) spelar ingen roll. Ts har hängt upp sig på att hon ska ha en handdator och det inte finns några appar. Ingenting någon annan säger kommer bryta denna hang up. I alla fall inte på det här forumet. Det är lite som att försöka övertyga en Trekkie som aldrig sett Star Wars att Star Wars också är bra. De kommer bara vägra att ens testa.

Så, jag tackar och bockar för "diskussionen", kommer gärna med fler apptips om någon vill ha, men i övrigt är diskussionen för min del slut.
  • sportpappa
    Hannaj1991 skrev 2015-10-08 06:24:08 följande:

Hur tar jag bort mina inlägg? ?

Det kan du inte.
    Enda sättet som kan gå är att anmäla tråden eller inläggen och be Familjeliv om att ta bort dem, men det finns inga garantier.
  • T W
    Hannaj1991 skrev 2015-10-08 09:34:24 följande:

Vadå inga garantier?

Bara för att du ber fl ta bort tråden/inläggen så är det inte garanterat att dom gör det.
Svar på tråden handdator?