Lia87 skrev 2015-11-17 11:23:36 följande:
Oj, man får alltså ingen hjälp av landstinget? Va dumt, man tänker ju att något kan ha förändrats sedan första graviditeten..
Skönt för er att allt såg bra ut! Men kan förstå frustrationen. Känns ju som man bara vill få svar på varför det inte har fungerat, få en lösning.
Har ni försökt med naturläkemedel eller typ bisolvon? Läst mycket om det och har testat det denna månad. Får se om det hjälper :)
Hur länge tänkte ni vänta tills ni testar IVF? Det är hemskt dyrt va?
I vår region får man ingen hjälp alls om man redan har ett gemensamt barn och jag tror att det tyvärr är likadant i de flesta landsting/regioner. Men det kan ju vara värt att kolla upp. Kliniken vi gick till tar mellan tre och fem tusen för en fertilitetsutredning, beroende på vad man behöver kolla.
Enligt läkaren är det få som blir gravida efter mer än två års försök. I februari har det gått två år sedan vi påbörjade våra syskonförsök, så någon gång i vår blir det IVF om vi inte blivit gravida innan dess. Maken och jag är inte helt överens, jag vill helst börja så snart som möjligt, medan maken vill försöka ett tag till.
IVF kostar från 34.000, ett tre-pack kostar 68.000. Och så tillkommer kostnader för mediciner, nedfrysning av embryon mm. Så ja, det är väldigt dyrt...
Jag har testat Rosenrot och bidrottningsgele när vi försökte bli gravida första gången, men inget nu.