• Anonym (Försäkringskassan)

Någon som jobbar som handläggare på Försäkringskassan?

Finns det någon som jobbar på Försäkringskassan och kan berätta hur det är, arbetstider- och belastning, lön mm? Stämmer det att personalen är bitter och utarbetad och att många går in i väggen? 

• Svar på tråden Någon som jobbar som handläggare på Försäkringskassan?
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Försäkringskassan) skrev 2015-10-05 20:24:51 följande:

Finns det någon som jobbar på Försäkringskassan och kan berätta hur det är, arbetstider- och belastning, lön mm? Stämmer det att personalen är bitter och utarbetad och att många går in i väggen? 

Kontroll kontroll kontroll kontroll kontroll. Skrämma människor... Den Känslan.
  • Anonym (Jag)

Jag arbetar som handläggare och trivs bra!

Ordinarie arbetstid är 08:00-16:27 men det går att flexa som man vill i princip. Vi har dem som kommer kl. 06 och sen kommer det några mellan 09-10. 

Generellt kan man säga att arbetsbelastningen är hög, men det beror på inom vilken förmån du ska arbeta. Det händer ofta mycket inom myndigheten och det är snabba kast, från det ena till det andra. 

Lön beror helt på vilken förmån man arbetar inom så det är svårt att säga. 

Det är klart att det finns handläggare som borde ha slutat för längesen och är allmänt bittra, men generellt är de flesta jättetrevliga och bra (både internt och externt). 

Jag vet att det har funnits perioder med hög sjukfrånvaro och jag tänker inte sticka under stolen med att det ofta har varit stress och liknande. Jag tror dock att det beror helt på hur man är som person och hur man arbetar tillsammans i gruppen. 

Anonym (!!!) skrev 2015-10-05 20:28:42 följande:
    Kontroll kontroll kontroll kontroll kontroll. Skrämma människor... Den Känslan.
    Jobbar du där eller har du bara erfarenhet av dåligt bemötande?
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-05 20:38:50 följande:

Jag arbetar som handläggare och trivs bra!