Tv på rummet
Vad tycker ni om det? Jag har en nioåring hemma, och hade hen haft tv på sitt rum, skulle jag inte få se mitt barn på säkert flera dagar! För mig räcker det att surfplattan gör ett bra jobb med att förhindra umgänge.
Vad tycker ni om det? Jag har en nioåring hemma, och hade hen haft tv på sitt rum, skulle jag inte få se mitt barn på säkert flera dagar! För mig räcker det att surfplattan gör ett bra jobb med att förhindra umgänge.
Vad du säger är alltså att du inte kan sätta regler för tv tittande för ditt barn?
Mitt barn har tv på rummet visserligen utan kansler men väl med dvd till den är aldrig på alls och någon surfplatta har vi inte. Har tre fungerande datorer här hemma de är nästan aldrig på heller och även när de är det så är barnet sällan vid någon av dem.
Mitt barn är strax åtta hon har även ett Xbox med spel i vardagsrummet. Men helt ärligt så kollar hon inte ens på Bolibompa varje dag.
Så varför låter du ditt barn ha fri tillgång till plattan och sen gnäller över att den förhindrar umgänge. Som jag ser det så förhindrar du umgänge. Inte så att du måste förbjuda plattan alls. Det ena måste inte utesluta det andra.
Mitt barn vill gärna ha glass varje dag men jag anser att mat ät bättre alltså äter vi mat även om det står två förpackningar med glass i frysen. Bara för att något finns så måste det inte användas jämt.
Jag kanske tänker galet för allt vad jag vet.