• Anonym (Anonym23)

Sex med chef

Hej,
    som rubriken lyder så har jag haft sex med min chef.
    Jag har jobbat på en ganska stort företag i snart ett år, jag har alltid haft ett gott öga för min chef och vi har haft en väldigt bra och öppen relation, kanske något flörtig men väldigt oskyldigt. Jag är 23 år och har alltid gillat äldre män, då han är runt 45....
    Men förra helgen så var vi ute med jobbet och det blev en eller två drink för mycket och det slutade med att vi hånglade i taxin. Jag har sambo och han har fru, och jag VET att det är moraliskt fel så dem kommentarerna undanbes, jag är väl medveten om hur fel det är.
    Men i alla fall så skickade han ett sms dagen efter och bara snabbt kolla läget. Jag skämdes såklart och vi snackade bort det, sms:a något under dagen men inget mer.

han är min närmsta chef och det är väldigt vanligt att han kommer in på mitt kontor och snackar osv, så det gjorde han på måndagen, jag trodde att jag skulle sjunka genom jorden när han kom in, men vi skämtade bort det.. Men vi fortsatte att sms:a och båda har en stark attraktion till varandra vilket slutade med att vi bestämde att vi skulle ses i veckan och då slutade med att vi hade sex.

Nu smsar vi varje dag och jag har sagt till honom att jag aldrig kommer lämna min sambo och gjorde det klart att han inte skulle lämna sin fru och det är han med på. Han vill fortsätta träffas, och jag också för den delen..

Jag vill egentligen bara se om någon har varit i samma situation? Jag vet som sagt att jag och han gör fel, men det är en fantasi jag haft länge och kände verkligen att jag var tvungen att gå på det. Min sambo har varit otrogen förut mot mig men jag har tagit tillbaka honom så jag känner inte så himla hemskt samvete mot honom, mer rädsla att det skulle komma fram..

Vafan gör jag?

• Svar på tråden Sex med chef
  • Underhill

Som du vill givetvis :)...svarar ju själv på det :)

E vi överens så kör vi
  • Anonym (???)

Absolut varit där. Men vi var singlar båda två, närmaste chefen och jag. Vi reste lite ihop och då besökte vi varandras hotellrum. Inget att skämmas för.

Däremot borde NI skämmas som är beredda på att svika era partners med att ha affärer vid sidan om! Så gör man bara inte. Bättre då att göra slut på era fasta relationer och stå för det ni gör.

• Anonym (avbryt)

Bortsett från att ni bedrar era respektive så är risken stor att det kommer fram på er arbetsplats. Då får både chefen och du bekymmer. Kollegor är ena jävlar på att lista ut vad som är i görningen. Just saying.

Har jobbat på en arbetsplats där "alla visste" att chefen och marknadschefen hade ett förhållande. Båda trodde ingen visste, men så var det inte....
    Ingen av dem har kvar sina jobb idag.

• Anonym (???)
    "Min sambo har varit otrogen förut mot mig men jag har tagit tillbaka honom så jag känner inte så himla hemskt samvete mot honom, mer rädsla att det skulle komma fram.."

Så du menar att om du har en affär så är ni kvitt? Att två fel blir ett rätt?
    Nå, det är ditt liv, men du riskerar din relation med din sambo. Du riskerar dessutom att så småningom bli utrusen på jobbet när arbetskamraterna får reda på er affär. Otrohet ses sällan med milda ögon.
  • JRA74

Det är så jävla fel, det ni håller på med. Har själv blivit utsatt för otrohet då min sambo hade en affär med sin närmsta chef... Det är fruktansvärt att bedra sin närmaste. Så jävla dåligt.

• Anonym (chef)

Jag moraliserar inte i nån större utsträckning över själva otroheten, det är ett val som med allt annat och man får den relation man förtjänar i slutändan.

Att ha en affär med sin anställd är dock oerhört olämpligt och korkat eftersom det inte bara blir genant om det kommer fram, man riskerar även sitt jobb. Tror detta är en normal policy i de flesta organisationer. 

Att vara den som är ihop med chef brukar inte heller vara särskilt smart. Det funkar fint så länge allt funkar fint.. men händer nåt, någon misstänker nåt, chefen ångrar sig eller hens partner blir misstänksam.. ja då hänger medarbetaren väldigt löst. Tror många blivit förflyttade eller rent av blivit av med jobbet på det sättet, dvs. man kanske inte får förlängning när ett förordnande löper ut.

Så fundera på hur mycket det verkligen är värt...

Svar på tråden Sex med chef