Inlägg från: Anonym (Va?!?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va?!?)

Ge gemensamma barnen bonussonens rum?

Detta är inte okej någonstans! Om ni tar hans rum och ger de andra barnen så signalerar ni att ni inte vill att han kommer tillbaka och bor med er. Men det kanske du/ni inte vill?

Och vad är det för pappa barnet har egentligen, varför har inte de träffats sen augusti?

Dessutom förstår jag inte hur ni kan "tro" på bonusen och att han aldrig tänker komma tillbaka? Sånt kan barn (och vuxna) känna för stunden, men när man löser problemet så ändras det. Min 14-åring blev förbannad på sin pappa (förvisso för en skit sak) och bestämde sig för att flytta till mig för alltid. Hans pappa kom hit samma kväll pratade igenom problemen med sonen och sa att han ville att han skulle komma hem igen, sen gick de hem till pappan tillsammans och så var det med det.

• Anonym (Va?!?)
    Anonym (Svea) skrev 2015-10-06 21:18:56 följande:

Men du tycker att vi andra ska bo trångt och vänta in honom. Bonusdottern och min äldsta son delar ett litet rum och jag sambon och våran yngsta delar sovrummet som inte heller är stort medans ett rum står tomt.. 

Känns inte helt rättvist 

Nej jag menar inte att ni ska vänta in honom, jag menar att ni eller framförallt pappan aktivt ska lösa problemen med sonen så att han vill bo hos er igen.

Att i den här situationen ta hans rum signalerar att ni inte vill att han ska bo hos er mer, det måste du väl ändå förstå? Han vill inte bo hos er för att han inte känner sig älskad och du svarar genom att vilja ta hans rum. Vill du inte att han ska kunna flytta tillbaka när ni löst problemen?

Ja det är trist att ni är trångbodda, men kunde ni bo så innan så tycker jag att ni kan fortsätta att bo så tills det löst sig med sonen. Då kan ni diskutera hur ni ska dela upp rummen mellan barnen. Just nu är liksom inget bra läge.
Svar på tråden Ge gemensamma barnen bonussonens rum?