Inlägg från: padelin |Visa alla inlägg
  • padelin

Mobbning förskoleklass/ skola

Hej

Min son har precis börjat förskoleklass och jag tycker det har varit jättejobbigt. Men det du beskriver är ju bara helt förfärligt!
    Det är ju bra att du har förtroende för din sons lärare men jag tycker du skall ringa till rektorn som är chef över den personalen som uppenbarligen inte gör sitt jobb. Att klumpa ihop sig på skolgården eller sitta inne är inte god omvårdnad. Prata med rektorn och ifrågasätt hur de jobbar med trivsel och trygghet på skolan. Hur arbetar de med att förebygga utanförskap. Säg dessutom till henne att du överväger starkt att byta skola. Var detaljerad och specifik i din kritik. Om man inte kan ge konkreta exempel så är det lätt att de bara bemöter den oro man känner utan att ta tag i de problem som är orsaken till oron.
    Finner du inget gehör från rektorn så ta kontakt med den andra skolan. Gör ett besök om det är möjligt och bilda dig en uppfattning om hur det fungerar där. Privata små skolor har ofta mindre resurser men om engagemanget är stort så spelar det mindre roll.
    Jag önskar dig stort lycka till och hoppas du hittar den bästa lösningen för din son.

Svar på tråden Mobbning förskoleklass/ skola