Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Inbillning eller vad är dessa domningar?

Känner igen mig! På morgonen eller när jag går upp på natten är fötterna jättestela, och jag stapplar fram till toan. Går ju över ganska snabbt, men ändå lite obehagligt. Kan känna likadant om jag har suttit en stund och reser mig. Känns som om jag går på kuddar ibland. Har även värk i händerna på morgnar och ibland kvällar. Hade de här symptomen efter förra graviditeten också (drygt två år sedan) och min minste är nu 4 månader. Förra gången började det kännas bättre efter ca 1 år! Jag gick till Vc en gång, fick handledsskydd av en sjukgymnast och övningar jag skulle göra.

Efter förra graviditeten hade jag också några gånger då det domnade bak på benet, neråt vaden. Kändes först som om jag spillde vatten på mig, sen pirrade det lite för att sen försvinna.

Jag googlade lite förra gången och hittade något som hette amningsreumatism. Den här gången bryr jag mig inte så mycket om det, hoppas bara det försvinner som förra gången.

Blir det värre måste du ju söka igen, annars hoppas jag att dina besvär också försvinner så småningom. Lycka till!

• Anonym (Maja)

Uppdatera gärna vad sjukgymnasten säger! Den jag träffade hade inga direkta svar, hon tyckte det liknade karpaltunnelsyndrom, men när man läser om det håller jag inte med. Kan tillägga att övningarna inte hjälpte nämnvärt.

• Anonym (Maja)
    Anonym (hypokondrikern) skrev 2015-10-09 08:53:10 följande:

Besöket hos sjukgymnasten gjorde mig mer nervös...Han hittade inget som kunde tyda på att det hade med mina problem att göra...Han trodde inte det kom från ryggen. Han gjorde massa böjningar hit och dit med både ben och rygg och inget smärtade eller kunde härleda till nåt som kunde ge dessa domningar och känselnedsättningar trodde han. Jag hade lite sämre känsel på ena hälen och så då min vänstra vad som jag berättade om. Reflexer var som de skulle tyckte han. Därför fick jag heller inga gymnastikövningar med mig hem utan jag borde ringa min läkare igen för att bli remitterad vidare till då neurolog eller annat.

Fy nu är jag verkligen orolig för MS och andra hemskheter...tänkte ju att det bara skulle vara en nerv i kläm eller nåt :( usch och fy.

Tror absolut inte att du behöver vara orolig, men gör ändå som sjukgymnasten föreslog, så får du det kollat ordentligt! Lycka till!
Svar på tråden Inbillning eller vad är dessa domningar?