Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Klarar ej av min sambos barn

Anonym (Lotta) skrev 2015-10-06 21:29:15 följande:

Varför i hela världen väljer du en man med barn? Att gilla, passa ihop och vara kär räcker inte. Om du ska ha honom kommer lillen med. Punkt. Du ska in i en redan existerande familj. Vill verkligen inte kritisera dig som person, men vad tänker du med? Här på fl verkar vara ensamma föräldrars mecka och verkar tycka att alla nya relationer är typ en del av livet. Vad hände med ansvar? Om nu inte lillen är så mycket hos sin mamma så sörjer han. Du måste steppa upp och bli den andre föräldern som han saknar. Gör det eller dra. Han behöver EB trygg miljö där han är älskad oavsett. Din snubbe behöver att du tar plats och är den kvinna han vill ha i sitt liv. Köper du inte det så sorry, välj en utan barn. Du verkar under 35. Du har fortfarande tid på dig.

Nej, man måste absolut ingenting alls med sina bonusbarn annat än uppföra sig trevligt mot det.

Att pappan tidigare valt en kvinna som inte är lämplig som mamma är inte TS problem. Särskilt inte som det verkar som att mannen kräver att TS bara har skyldigheter men absolut inga rättigheter.

Ärligt talat så kan jag inte se att den här mannen har några kvalitéer som är värda att stanna för. Om TS inte tillåts bli en fullvärdig medlem av familjen, med samma rättigheter som alla andra så är han definitivt inte en drömman, snarare en man på jakt efter en person som gör hans liv mer bekvämt.

TS, om du inte får samma rättigheter som pappan i att uppfostra barnet så ska du heller inte ta några skyldigheter.

Om min man fick för sig något så korkat så vet han var dörren är. Givetvis bestämmer vi gemensamt vad som ska gälla hos oss, men vi har båda samma rättighet att upprätthålla det. Hans son vet mycket väl att både hans pappa och jag bestämmer här, även om han ibland säger att det bara är pappa som bestämmer. Hans pappa stöttar mig om sonen säger sånt och talar om att nej, VI båda vuxna bestämmer här hemma och oavsett vem av oss som säger till så gäller det lika mycket.
Svar på tråden Klarar ej av min sambos barn