• Ester69

Klarar ej av min sambos barn

Många skriver att det är enklare om båda har barn sen innan. Det stämmer inte jämt vill jag påstå.

Mina barn är 26,24 och 20 sambos barn är 13, och jag är innerligt trött på tonåringar. Har gjort mitt med allt som har med barn att göra. Dessutom har sambon och jag lika olika syn på uppfostran som svart och vitt. Jag har helt avsagt mig något som helst ansvar för sambons barn..Dock är det mitt hem också där jag har lika stor rätt som sambon att bestämma.

Jag har valt att leva med min sambo trots han har barn. Han har valt att leva med mig och accepterat att hans barn är hans ansvar.

• Ester69
    Anonym (hjälp) skrev 2015-10-07 08:10:19 följande:

Det är det jag tänker också. Oavsett hur liten eller stor del man vill ta av sin partners barns liv, ansvar, uppfostran och så vidare så har man som vuxen en grundläggande rätt att få bestämma och vara i sitt eget hem. Är de två vuxna i huset överens så är det inget att snacka om. Man väljer att leva med partnern, sedan kommer barnet på köpet och hur lite eller mycket man vill ha med barnet att göra bör vara fritt att själv avgöra! Skönt att ni har lyckats komma överens om något som passar båda!

Ja nu funkar det rätt bra, men vägen dit har varit otroligt lång. Sambon är otroligt slapphänt mot barnet, ställer inga krav och ta en konflikt med barnet är i det närmaste livsfarligt.

Vissa saker får jag släppa som tex att hans barn blir serverat mat på rummet av pappa, jag tycker man äter vid matbordet men men. Andra saker har min sambo fått ge sig på som tex att jag vägrar ha ungdomsgård här när jag jobbar natt, då får dom vara hos någon annan.

Det blir fortfarande en del konflikter men mycket mer sällan än när vi flyttade ihop.
  • Ester69
    Anonym (illamående) skrev 2015-10-07 23:45:03 följande:

Jag mår illa när jag läser det du skriver. Jag jobbar med unga vuxna som har haft dålig uppväxt med mera. Att veta hur dessa barn kommer må i framtiden pga denna psykiska misshandel, usch jag blir så ledsen! Välj en man utan barn eller köp hela paketet! Det är så fruktansvärt hur vuxna människor kan behandla barn så illa. Sen kan de sitta och prata om hur illa det är med mobbnig i skolan när de själva utför det hemma.

Det är synd om barnen när deras föräldrar inte fixar att ta hand om dom själv. Hur gjorde dom innan det kom in en ny partner i deras liv?

Och om ens partner har barn sen innan så ska man alltså bara acceptera att man inte har nån som helst bestämmanderätt i sitt eget hem?
Svar på tråden Klarar ej av min sambos barn