Inlägg från: Anonym (Tårtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tårtan)

Åt upp en hel prinsesstårta

Anonym (Olivia) skrev 2015-10-07 22:35:15 följande:

Jag gör också sånt ibland. Bakar en kladdkaka för 8 pers och äter upp hela på en kvart, köper två långa rulltårtor och står och trycker i mig dem vid diskbänken... Och precis som du är jag smal/BMI på 20.

Det jobbiga är att jag inte vet om jag mår bra eller dåligt av det. Tänker iaf att jag är sjuklig som gör det, för jag skäms över det.

Jag ertappade en bekant en gång mitt i en liknande situation. Jag sa inget. Vi såg varandra båda två. Bara så man inte får diabetes eller cancer. :/ Det är något behov som inte uppfylls som gör det. Kan rada upp dem... :x
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (åh) skrev 2015-10-07 22:41:05 följande:

Jag fantiserar ibland om att köpa en fryst frödingetårta och trycka i mig hela själv, nån gång när jag är ensam. Jag tycker de är sjukt goda, särskilt marängvarianten. Fast sist vi köpte en, till familjen, blev jag proppmätt trots att vi var fyra som delade och tårtan gick inte åt helt och hållet ändå. Så jag gissar att jag ändå inte skulle klara av det. Kanske om jag var helt utsvulten.

Alltså det finns tydligen gränser för hur mycket jag kan stoppa i mig. Och ändå är jag överviktig. Livet är inte rättvist!

Sant. Våra kroppar är olika och reagerar olika. Jag vet dem som har en föredömlig diet och är tjocka och de som äter skräp som är smala. Bra att ha en fantasi. Inte värt att leva ut den riktigt men ngn gång kanske.
  • Anonym (Tårtan)
    Innnnnn skrev 2015-10-07 22:47:08 följande:

En gång åt jag 1 pizza 1 prinsesstårta 1/5 liter pepsi max och 1 kanna kaffe samt 1 påse chips på 4 timmar 

Ibland måste man fucka ur

Intressant brytning med prinsessbakelsen där måste jag säga! Det måste ha blandat sig gott i magen med kaffet sen, mysigt
  • Anonym (Tårtan)
    Vajert skrev 2015-10-07 23:04:49 följande:

Aja..ingen fara! När jag var ung och smal åt jag en hel dajmtårta, typ nästan. Det var gött! Sen kunde jag äta typ 10 våfflor med sylt och grädde. Och jag var verkligen smal.

Nu kan jag inte det längre, går upp och är inte så smal längre. Var glad och njut bara över att du kan.

Hahaha! rolig
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (?) skrev 2015-10-07 23:05:12 följande:

Om du äter en tårta om dagen har du ett missbruk. Jag kan äta en hel del sötsaker men har inte så stor magsäck så en hel sådan hade jag nog inte fått i mig. Orkar knappt en halv pizza. Men jag har nog ett sockermissbruk, beror ju inte så mycket på mängden utan mer hur ofta man "äter socker".

Nej, inte en om dagen. Ja, ok, riskbruk snarare än missbruk då. Jag rekommenderar att äta det vid ett och samma tillfälle så undviker du små frätskador på tänderna som inte går att återställa.
  • Anonym (Tårtan)
    Innnnnn skrev 2015-10-07 23:14:41 följande:

nja jag var 17 så det var lungt, nu så skulle det vara otänkbart, njuter av finare saker här i livet i måttliga mängder,

Kan också njuta av finare saker men svulla med dem också
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (matbrukare) skrev 2015-10-07 23:14:09 följande:

Ja vem har inte gjort nån sån där sak?

Innan var jag sockerberoende. Kunde lätt trycka i mig en chokladkaka och ett kakpaket på en gång. Eller en påse bullar. Är smal så mitt "missbruk" syntes inte. Tur det för skulle aldrig vågat berätta det för någon. Men är vi inte rätt många som svullat riktigt ordentligt nån gång?

Har faktiskt berättat det för folk. Reaktionen var inte så brutal som jag trodde. Känns som det kan bli bättre nu.
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (matbrukare) skrev 2015-10-07 23:25:38 följande:

En liten fråga. Mådde du inte illa efter att du moffat i dig hela tårtan?

Nej mådde fantastiskt! Dessa har inte ASMYCKET grädde.
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (spies) skrev 2015-10-08 01:31:58 följande:

Om du menar att dra en lina socker eller röka en joint med socker i är jag med.

Om du menar att ingen har dött av att dra en enstaka lina kokain eller röka en enstaka spice-joint däremot...

Bra att du reder ut begreppen.
  • Anonym (Tårtan)
    Ascendere skrev 2015-10-08 15:32:25 följande:

Mmmm, åt du räkor med ansikten till förrätt? 

I så fall behöver du nog inte oroa dig! 

Haha den tråden läste jag också... Hahaha vad menar du då! Skulle räkan äta upp tårtan därinne sen?
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (?) skrev 2015-10-08 18:20:47 följande:

Fast det är det ju inte heller om du inte äter en tårta regelbundet.

Byter ut objektet så att säga.
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (Tårta är gott) skrev 2015-10-08 21:26:01 följande:

Jag kan köpa en fryst frödings prinsesstårta och äta under en dag några gånger om året. Inte så stora men verkligen supergoda inget fel med att unna sig ibland.

Tack vad hedrad och rörd jag blir. du och jag, du o jag.
  • Anonym (Tårtan)
    sockertorsk skrev 2015-10-09 12:31:05 följande:

Jag kan plättlätt äta en hel tårta själv. Det finns nog ingen gräns för hur mycket sötsaker jag kan äta faktiskt. Det kan bli t.ex. ett halvkilo lösgodis, en hel ben&jerrys, en chipspåse och några bakverk på en kväll, detta flera gånger i veckan. Känns inte ett dugg jobbigt efter det. Äter godis i princip varje dag men inte alltid i dem mängderna. Jag förstår inte hur det är möjligt men jag är smal ändå (bmi 18). Dock tvivlar jag på att detta är särskilt hälsosamt, eller rättare sagt, jag tvivlar inte utan jag är helt säker på att det är hälsomässig katastrof för min kropp. Men det är ju så gott... Jag rekommenderar INTE att göra detta lika ofta som jag själv, men jag tror inte du behöver oroa dig särskilt mycket om det var flera månader sedan du gjorde något liknande, man får unna sig och låta det spåra ibland, är man normalviktig tror jag inte det är så farligt om det händer ibland. Så länge du väljer att göra det för att du vill det och du unnar dig det. Men om det är så att du inte vill äta en hel tårta egentligen, men inte kan kontrollera dig själv och äter ändå, och sedan får ångest efteråt, då är det kanske något som är fel. Jag får inga som helst skuldkänslor när jag grisar i mig, känner mig bara nöjd haha. Men å andra sidan är det nog något fel på mig... Så jag är kanske inte rätt person att uttala mig i frågan. Men då vet du iallafall att det finns dem som är värre 

Hahaha!! Vilken story du slår mig, trodde jag var värst. Har jag ätit 1 ben&jerrys då är jag nöjd! Men inser att man ska äta typ 1/4 av den. Lite tvång är det :/. Fått celluliter, massor. Hade inget innan :( Är det kört nu... Tantkroppen redan på g??
Svar på tråden Åt upp en hel prinsesstårta