Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Är jag sjuk?

Om du ändå tänker göra slut så kan du lika gärna berätta sanningen. Det förtjänar han faktiskt.

Känner man att något är fel så handlar det förmodligen om ens egna känslor. Det kan vara så att du är så van vid din karl att du inte själv förstår att dina känslor inte är desamma som tidigare.

• Iowhannah
    Rosenknoppen skrev 2015-10-07 15:09:20 följande:

Av egen erfarenhet vill jag verkligen, verkligen rekommendera dig att fokusera på basbehoven innan du tar några drastiska beslut. Sov, försök att äta något lätt (soppa, något du inte behöver tugga) och drick inte för mycket kaffe. 

Låter mycket klokt, gör inget så länge du är trött och hungrig!
  • Iowhannah
    Anonym (Eller...) skrev 2015-10-07 18:00:01 följande:

Nejdå, det inte värt att riva upp himmel o jord för denna bagatell. Det är ju ingen som har dött liksom... Så jäkla laddat som många gör detta är det faktiskt inte. Hon är heller inte kär i nån annan så bara lämna detta "misstag" och fortsätt livet bara.

Jag tycker att ts uttrycker mycket väl att hon inte kan bara gå vidare. Hon kan ju inte ens äta utan att kräkas! Dessutom är det inte din uppgift att bestämma vad som är bagatell eller inte, det är upp till varje individ. Jag har själv både varit otrogen och blivit otrogen mot och det är fan inte lätt att ta sig vidare i något av fallen! Inte ifall man har empati och ett hjärta.
  • Iowhannah
    Ett anonymt pucko skrev 2015-10-07 16:10:55 följande:

Ska försöka att inte göra något drastiskt. På måndag ska jag och prata med en kurator. Men hur ska jag kunna tillbringa helgen med honom, jag är vidrig? 

Sen tänker jag, ska det ändå ta slut, ska jag verkligen berätta sanningen för honom? Sårar det inte mer, att veta att jag svikit honom på värsta möjliga sätt?.

Som någon annan skrev, det kan vara lättare för honom att förstå hur illa det är om du är ärlig. Jag tycker åtminstone att du ska svara ärligt ifall han frågar. Hoppas det går bra på måndag!
Svar på tråden Är jag sjuk?