• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-27 08:31:00 följande:

Nä det känns inte alls kul. Men skulle det leda till tidigt missfall så tycker jag nog att det borde ha börjat blöda mer än vad det gör nu. Det kommer ju inget i trosskyddet tex. Utan bara när jag torkar mig.

Vi ska ringa imorgon :) får se vad de säger.

Jag tror bara att det är känsliga slemhinnor som gör att det blöder när du torkar dig. Håller tummarna att allt går bra.

Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-26 21:36:46 följande:

Ja man vill ju följa varandra på vägen =)

Vet ni när din sambo skulle få besked om op på ett ungefär?

Kram

Nä, inte mer än att det förmodligen blir nu i början på året. Vi vill ju ha den gjord så fort som möjligt egentligen. Först hade vi tänkt att vänta helt med våra ivf-försök till efter, men eftersom det drog ut på tiden med operationen så startade vi med ivf iallafall.
  • Iskristall
    FruJohanna skrev 2015-12-26 20:40:07 följande:

Vi lyckades inte heller på detta försök. Vi hade ju våra aningar ganska tidigt och sedan kom mensen på beräknad dag och ett minus på testdag. Har fått tid med läkaren i mitten av januari, så nästa försök blir tidigast i februari... Trist men nu hämtar vi krafter under januari och håller tummarna för att det går bättre nästa gång. Håller tummarna för er som ruvar och såklart för er som lyckats få ett plus!

Nej så tråkigt! Håller tummarna för er nästa omgång!
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-27 10:44:44 följande:
    Jag tror bara att det är känsliga slemhinnor som gör att det blöder när du torkar dig. Håller tummarna att allt går bra.

Kram
    Tack! Hoppas det. Jag börjar bli mer och mer orolig för MF. Har mer ont i magen och blöder mer rött blod nu.

Såg att kliniken inte är öppen nu. Utan telefontid på tisdag :(

Ska man bara vänta och se vad som händer? Eller bör man åka in och kolla?

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-27 12:17:40 följande:

Tack! Hoppas det. Jag börjar bli mer och mer orolig för MF. Har mer ont i magen och blöder mer rött blod nu.

Kram

Fick ni någon info från kliniken? Vi fick numret till gynakuten som vi kunde vända oss till om det uppstod något när kliniken är stängd. Kan du inte ringa och höra med någon gynakut vet inte vart du bor men i Sthlm finns ju både sös och huddinge. Annars kan du ringa 1177. Men hoppas verkligen bara att du blöder för att allt är så känsligt nu. Finns ju de som blöder från och till hela graviditeten också.

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-27 11:05:09 följande:

Nä, inte mer än att det förmodligen blir nu i början på året. Vi vill ju ha den gjord så fort som möjligt egentligen. Först hade vi tänkt att vänta helt med våra ivf-försök till efter, men eftersom det drog ut på tiden med operationen så startade vi med ivf iallafall.

Förstår hur ni tänker och det är klart din sambo vill ha operationen avklarad. Hoppas ni får besked snart. Kanske hinner ni med ett till försök eller så dröjer det lite. Ska du ringa kliniken imorgon?
  • Nmg

Åh va jobbigt tycker du ska ringa 1177 och kolla om det finns en gynakut i närheten så du får kolla upp!

Kram

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-27 12:48:54 följande:

Förstår hur ni tänker och det är klart din sambo vill ha operationen avklarad. Hoppas ni får besked snart. Kanske hinner ni med ett till försök eller så dröjer det lite. Ska du ringa kliniken imorgon?

Ja vi kanske hinner med ett försök till?! Vi får se. Kliniken öppnar inte igen förrän den 7/1, ev kunde nån vara där och svara i telefon 5/1, innan dess kan vi inte göra nåt. Ska ni ringa i morgon?
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-27 12:57:08 följande:

Ja vi kanske hinner med ett försök till?! Vi får se. Kliniken öppnar inte igen förrän den 7/1, ev kunde nån vara där och svara i telefon 5/1, innan dess kan vi inte göra nåt. Ska ni ringa i morgon?

Okej då förstår jag. Ja kanske ett. I väntan på operation hade vi också gjort ett till.

Japp ska ringa imorgon. Får se vad de säger då

Kram
  • Iskristall

Kram

Det är ju väldigt tidigt, tveksamt att de kan göra nåt mer än konstatera ev MF. Är du mycket orolig åk till en gynakut annars bara vänta och håll ut. Ring 1177 för råd om du vill!

Styrkekram!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november