• Anonym (Ngn ts)

Varför har folk inte blivit veg förrän nu?

Detta har kommit på senare år.

Jag har varit veg i många år.

Bara undrar hur ni som kommer på det så sent?

Hur/varför ni tänkte som ni gjorde? Var ni på allvar mindre upplysta tidigare? Eller är det samma folk som är heteronormativa/hockeyfruar/osv. Fördomsfull javisst.

Sover ni eller? Allvarligt.

• Svar på tråden Varför har folk inte blivit veg förrän nu?
  • Anonym (Haha)

Haha va?? Hur kan du ha missat den stora gröna vågen på 70-talet och trenden att vara veg på 90-talet??

• Anonym (Ngn ts)

Kom inte med den här: åh låt oss fokusera på nuet, det är ju bra att det händer saker. Visst, men man behöver analysera bakomliggande orsaker också. :P OBS: är inte superallvarlig idag.

• WelcomeToHollywood

Som "haha" skriver, så är detta en trendvåg i mängden inom samma kategori.

Själv väntar jag till näst-nästa veg-våg.

//Biffen.

• Anonym (Ngn ts)
    Anonym (Haha) skrev 2015-10-07 23:38:24 följande:

Haha va?? Hur kan du ha missat den stora gröna vågen på 70-talet och trenden att vara veg på 90-talet??

Hahahah på dig själv. Jag har inte missat det. Jag var där :P Du menar att det var been there done that?
  • Anonym (Ngn ts)
    WelcomeToHollywood skrev 2015-10-07 23:40:46 följande:

Som "haha" skriver, så är detta en trendvåg i mängden inom samma kategori.

Själv väntar jag till näst-nästa veg-våg.

//Biffen.

Jag som ogillar trender, vill vara lite outsider sådär :p
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ngn ts) skrev 2015-10-07 23:41:05 följande:

Hahahah på dig själv. Jag har inte missat det. Jag var där :P Du menar att det var been there done that?

Eh nej, det var ett på din första mening "Detta har kommit på senare år" skitsnack.
  • Aniiee

Fördomsfullt var bara förnamnet....

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (Miljö)

Jag tror att miljöfrågan har påverkat många till att (om inte bli helt veganer så åtminstone) dra ner på kött konsumtionen i första hand och mjölk i andra hand.

Men det där måste ha varit den absolut sämsta anledningen jag nånsin har hört till att vara vegan/vegetarian..  "Jag vill vara en outsider" när det faktiskt finns flera väldigt bra anledningar till att äta vegetariskt/vegansk.

Svar på tråden Varför har folk inte blivit veg förrän nu?