• Anonym (fattar inte)

var häntar man papper för ensam vårdnad? pappan ska skriva på

Anonym (?) skrev 2015-10-08 13:57:09 följande:

Nej vi kmr inte behöva gå på soc efteråt det var meningen att jag skulle börja jobba men fick för en vecka sedan redan på att jag va gravid i vecka 20 så dessa dagar är tänkt att fördelas på tiden det är kvar tills nästa kommer. Alla kanske inte har råd att inte ta ut alla dagar eller ni tror att alla har det som er? Aldrig hört värre? Amen snälla det är inte så att han avsäger sig faderskapet. Har man inte hört värre än detta undrar jag var du bor och vilken bubbla du lever i.

Varför kan du inte jobba? Att vara gravid är ingen sjukdom. Är du sjuk så blir du sjukskriven. Varför kan du inte arbeta?
  • Anonym (fattar inte)
    SupersurasunkSara skrev 2015-10-08 17:52:49 följande:
    Vissa arbeten får man inte arbeta på när man är gravid. Eller så kanske arbetsgivaren hellre ville behålla ev vikarie även under nästa och TS var tillmötesgående. Det finns ju inget som hindrar dem att ändra tillbaka till gemensam vårdnad sen om så är.

Ring soc och fråga, eller kanske de i kommunens växel vet.
    Om det är så får man omplaceras eller så blir man sjukskriven och får ersättning från Fk...

Vårdnad är inget man håller på att ändra var och vartannat år utan det ska vara relativt stadigt under barnens uppväxt.
Svar på tråden var häntar man papper för ensam vårdnad? pappan ska skriva på