Inlägg från: sportpappa |Visa alla inlägg
  • sportpappa

    Fakturerad för uteblivit besök

    Kolla först att du har rätt uppgifter ifyllda och att avisering och påminnelse är ibockade under Inställningar inne på Mina vårdkontakter. Helst bör du ha både sms och mail ibockat för att garanterat inte missa aviseringen.
    Varken mail eller sms har någon leveransgaranti även om de oftast kommer fram. Mail kan också råka filtreras bort av spamfilter.

    Jag kollade själv hur det ser ut när jag använda Mina vårdkontakter senast. Jag fick både mail och sms för att jag fått en tid bokad och sedan fick jag påminnelse via både sms och mail dagen innan den bokade tiden.

  • sportpappa

    Har du kollat dina inställningar? Om du bockat i avisering via sms och epost så är de förmarkerade när du beställer tiden så slipper du bocka i valet själv.
    Nu vet jag inte om det går att beställa en tid utan att markera sms eller epost, men om det gör det så kan det ju vara det som hänt, dvs. att du inte markerat något och då är det du själv som orsakat missen.

Svar på tråden Fakturerad för uteblivit besök