• BioBonus

Gemensamvårdnad?!

Bonus mamma bytte tandläkare utan att båda vårdnadshavarna behövde skriva under. Så det verkar man kunna även om man har gemensam vårdnad.

• BioBonus
    Annak77 skrev 2015-10-08 14:03:29 följande:
    Absolut. Jag har inget ont att äga om hennes kunskaper ang hennes jobb. Jag hade inte velat behandla mina anhöriga, men det är min åsikt. Frågan varväl egentligen om vad man har rätt till när man har gemensamvårdnad. Vid en tex flytt vid ny bostad så måste båda vårdnadshavare skriva på om barnen sår skriva hos den ena. varför gäller inte det vid tandvård? Kanske ingen strid man behöver ta, men efter at vi tänkt så ett flertal ggr med annat så börjar min sambo tröttna. Han har barnen varannan men när det gäller beslut om dom är han inte involverad utan får på sin höjd ett sms när det är klart att nu är det så här, det här tycker jag och nu har jag gjort det. Jag tycker själv att man bör sammarbeta och samverka för sina barn, de är inte den enas förälders egendom.

Du får väl uppmuntra din man att ta kontakt med Famijerätten och med hjälp av dem samtala med mamman om att han vill bli mer involverad i barnens vardag nu när han har dem varannan vecka och bor närmare? Be dem hjälpa dem att hitta vilka beslut de skall samarbeta kring och hur deras samverkan framöver ska se ut.

Det kan inte vara så att hon är så van att vara den som har hand om allt det praktiska runt barnen eftersom de bott heltid hos henne, så att hon helt enkelt bara följer det gamla mönstret?

Svar på tråden Gemensamvårdnad?!