• Kwhife

Abort, igen...

Jag fick mitt första barn för fyra månader sedan och fick kämpa i många månader innan jag lyckades bli gravid (medicinsk hjälp). När hon blev 2 månader, fick jag reda på att jag blivit gravid igen! Detta var inte planerat och jag var i stor chock eftersom jag tidigare haft mycket svårt att bli gravid samt att jag inte ens hade hunnit få min mens. Hursomhelst, så bestämmer vi oss för att göra abort. I samband med det, får jag en spiral också då detta inte fick hända igen.

Nu, ca 1,5 månader efter så har jag blivit gravid igen!!?? Jag har en mycket krävande bebis just nu och bara tanken på att behöva gå igenom detta så snart igen och dessutom har två, får mig att bli livrädd! Jag vill ju inte att det ska kännas som att första aborten gjordes i onödan och vi är verkligen inte alls redo för ett barn till, men samtidigt så känns det som ödet. Tycker dessutom att jag tagit mitt ansvar och skyddat mig och gjort allt jag kunnat, men blir ändå förvirrad.

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Abort, igen...
  • Sandra8978
    Kwhife skrev 2015-10-09 13:01:31 följande:

Jag fick mitt första barn för fyra månader sedan och fick kämpa i många månader innan jag lyckades bli gravid (medicinsk hjälp). När hon blev 2 månader, fick jag reda på att jag blivit gravid igen! Detta var inte planerat och jag var i stor chock eftersom jag tidigare haft mycket svårt att bli gravid samt att jag inte ens hade hunnit få min mens. Hursomhelst, så bestämmer vi oss för att göra abort. I samband med det, får jag en spiral också då detta inte fick hända igen.

Nu, ca 1,5 månader efter så har jag blivit gravid igen!!?? Jag har en mycket krävande bebis just nu och bara tanken på att behöva gå igenom detta så snart igen och dessutom har två, får mig att bli livrädd! Jag vill ju inte att det ska kännas som att första aborten gjordes i onödan och vi är verkligen inte alls redo för ett barn till, men samtidigt så känns det som ödet. Tycker dessutom att jag tagit mitt ansvar och skyddat mig och gjort allt jag kunnat, men blir ändå förvirrad.

Snälla hjälp mig!

Har man väl blivit gravid är det lättare att bli så igen.
    Själv har jag ingen tro på något övernaturligt och därför inte heller på ödet.

Är du bättre lämpad för ett andra barn nu än för 1.5 månader sedan?
  • Kwhife
    Sandra8978 skrev 2015-10-09 19:54:18 följande:

Har man väl blivit gravid är det lättare att bli så igen.

Själv har jag ingen tro på något övernaturligt och därför inte heller på ödet.

Är du bättre lämpad för ett andra barn nu än för 1.5 månader sedan?

Tyvärr, så känner jag att det är ännu mindre lämpligt just nu än sist. Jag tycker det har varit otroligt jobbigt att inte jobba då jag hela tiden jobbat mycket. Har nästan räknat in veckorna tills jag kan återgå till jobbet igen därför känns tanken av att vara hemma ytterligare ett år hemsk! Mitt barn är det absolut bästa som hänt mig i livet och jag har väldigt höga krav på mig själv som förälder vilket också får mig att ifrågasätta ifall jag skulle klara av att ha ett barn till. Dessutom har jag en bebis som har mycket ont i magen och gråter 90% av dagen.

Allt det här låter som olika ursäkter, men detta är min verklighet. Jag älskar att vara en mamma, men det är ett otroligt utmattande arbete och ansvar. Vid första aborten så var det ingen snack om saken, men nu känns det så konstigt att göra en till så tätt inpå. Får man ens göra det? Jäkla spiral, blir så himla frustrerad!
  • Sandra8978
    Kwhife skrev 2015-10-09 22:14:55 följande:
    Vid första aborten så var det ingen snack om saken, men nu känns det så konstigt att göra en till så tätt inpå. Får man ens göra det? Jäkla spiral, blir så himla frustrerad!
    Ingen kan svara på den här frågan förutom du:

Vilket val är bäst för de människor du nu har ansvar för, dig själv, ditt barn, din sambo.

Att sätta ett nytt liv till värden är i sig underbart, men då vill du ge den de bästa förutsättningarna. Genom att vänta till ett tillfälle när ni är redo för detta nya liv i er familj ser ni till att ge den de förutsättningarna, och er själva. Nu verkar inte vara det tillfället (?)
Svar på tråden Abort, igen...