KD lämnar DÖ
Men det jag inte förstår är om det i praktiken spelar någon roll?
De kvarvarande 6 partierna har ju långt mer än 50% i kammaren fortfarande.
Tror nog övriga vill vara med och slåss om att vara i opposition.
Men det jag inte förstår är om det i praktiken spelar någon roll?
De kvarvarande 6 partierna har ju långt mer än 50% i kammaren fortfarande.
KD lämnar DÖ. Vi välkomnar detta och kommer under nästa vecka att väcka misstroendeförklaring mot finansministern Dags för nyval!
Det behöver inte betyda så mycket. DÖ gällde hur man skulle få igenom budgeten och Alliansen har sagt att de inte kommer att lägga fram någon mer gemensam budget under mandatperioden. Det var något de gjorde direkt efter valet eftersom de redan hade en framförhandlad budget, en som var tänkt att gälla vid en valseger.
Om de ändrar sig kan det få konsekvenser men så länge de lägger fram enskilda budgetalternativ behöver det inte betyda så mycket, inte annat än att Löfven är fri att obstruera maximalt för en eventuell Alliansregering redan 2018 och inte behöver vänta till 2022.
Såg nu att även C sagt att den är upphävd.
"Efter KD:s beslut att lämna DÖ sade Tomas Eneroth, Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen, att han förutsätter att de övriga borgerliga partierna står kvar vid överenskommelsen.
Nu uppger samtliga borgerliga partiledare att DÖ har fallit."
www.svd.se/skyttedal-knappt-ens-skendemokrati/om/kds-riksting-2015
Stänga gränser låter som ett bra alternativ då.
Framför att bygga tältläger eller vad säger du?
Jag tror folket ställer sig bakom dom som har dom mest gynnsamma lösningar för Sverige.
Nästa logiska steg, efter lite käbblande och tuppfäktande, är att nuvarande regering upplöses och talmannen får börja om.
Då kan vi kanske få en regering med handlingskraft nog att ta tag i problemen.
På riktigt.
Ja då får man börja rensa landet på all skit som har flödat in senaste året.
Vem bryr sig om alliansen eller politik när det kommer till vår överlevnad?
Man måste göra det som krävs och inte det som känns puttinuttigt för stunden.
Mest gynnsamt, välfärd åt svenskar, minst gynnsamt, ta in en massa och belöna dom för sin ansträngning att slå sig genom halva världen med svensk välfärd.
Man behöver inte vara en racketforskare för att räkna ut det där.