Orosanmäla?
Hur gamla är de? Går de i skolan kanske ni ska tala med skolans kurator och be att pojkarna får prata med henne/honom?
Men ja, jag skulle säga att det är skäl för en orosanmälan, en orosanmälan är ju just för att man är orolig för att något är skadligt för barnen där de bor. Det är ju svårt för barn att säga negativa saker som sina föräldrar men när de ändå gör det så bör man ta det på allvar.
Ibland kan det ju låta helknasigt det de säger, om de inte är så gamla. Min bonusson talade tex om för sin mamma att han fick vatten och bröd här att äta
Visst fick han det, men inte bara och orsaken var att han då hade en Pippi-period och då särskilt den med sjörövarna. När jag frågade vad han ville ha till lunch (två olika rester hade vi och han fick välja mellan de två) så sa han ytterst dramatiskt: Vatten å bröööööö. Jahapp sa jag och gav honom en knäckemacka utan smör och ett glas vatten.
Han blev överförtjust och åt glatt men fick sen annan mat också. Mamman hade en del att säga den gången.... Men det redde ut sig när hon fick det förklarat för sig.