• kenneth768768

Oense om flytt/ledsen dotter

Det står "ledsen dotter" i rubriken. En situation ts skapar. Om dottern inte vill mista sina småsyskon så känner hon sig tvingad att följa med, och detta kallar ts för att "hon vill". Snyggt ultimatum. Och sandr8978, du hade säkert en idiot till ex, men detta verkar vara en BRA pappa som tycker det är märkligt att riva upp dottern från en trygg situation för att få kortare till jobbet. Och du tycker hon ska stämma pappan?

Nej, det här är antagligen en bra trolltråd. "Jag vill ha kortare till jobbet så jag river upp min dotter från en trygg situation och när jag ger henne ultimatum väljer hon mig alltså gör jag rätt".

• kenneth768768
    sextiotalist skrev 2015-10-12 09:40:36 följande:

Nu kan jag inte svara för ts dotter. Men min sons bästa vän är fortfarande idel tacksam att hans mamma hade modet att flytta 60 mil från den kontrollerande och misshandlande pappan.

Ibland måste man ta beslut som kanske inte passar alla, helheten måste fungera.

Det kanske är så att dottern verkligen vill bo hos sin mamma, alla vill inte bo varannan vecka

Men eftersom du lägger fram det fallet som exempel, verkar det som att du tar parti för att TS gör rätt i att flytta, trots din milda disclaimer i första meningen. Vill du inte tolkas så kan du ju redogöra bättre.
Svar på tråden Oense om flytt/ledsen dotter