• nihka

Vilket parti skulle du rösta på idag?

Som frågan lyder:

Vilket parti skulle du rösta på idag?

Enbart röd-gröna och allianspartier är med för att se vilket block som dominerar och hur rösterna inom blocken är fördelade.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på idag?
  • Blueskillen

Konstigt. Jag klickade förvisso in ett parti från alliansen men det var inte det som kom upp jag hade valt.

• Gert

Haha! Vad löjligt att ha med Fi som inte ens är med i något block och som inte ens sitter i riksdagen.

Samtidigt är det ganska lätt för en normalbegåvad att räkna rösterna för blocken även om SD hade funnits med i omröstningen. En smartare lösning hade varit att bara ställa de två blocken mot varandra i en omröstning och såna trådar finns det redan gott om.

Nu är det ganska lätt att förstå att du endast gör tråden för att isolera SD. 

Give ´em Hell!
  • nihka
    Blueskillen skrev 2015-10-10 13:28:54 följande:

Konstigt. Jag klickade förvisso in ett parti från alliansen men det var inte det som kom upp jag hade valt.

Vad konstigt!
  • nihka
    lövet2 skrev 2015-10-10 14:46:04 följande:

Vet inte. Mp, S eller V.

Vilket parti skulle du sakna mest om det inte fanns?
  • Yellow Cross

MP såklart,det är det bästa hoppet för oss som hoppas på en invandringsrelaterad systemkollaps.

• apburen

Går inte att rösta då det största partiet inte finns som alternativ.
    Däremot fjantpartiet fi, vilket block menar du ts att de tillhör?

Citerar:"Enbart röd-gröna och allianspartier är med för att se vilket block som dominerar och hur rösterna inom blocken är fördelade."

• nihka
    apburen skrev 2015-10-10 15:16:53 följande:

Går inte att rösta då det största partiet inte finns som alternativ.
    Däremot fjantpartiet fi, vilket block menar du ts att de tillhör?

Citerar:"Enbart röd-gröna och allianspartier är med för att se vilket block som dominerar och hur rösterna inom blocken är fördelade."

Exakt. Det går bara att rösta på något av blockpartierna. Svenska motståndsrörelsen och piratpartiet är inte heller med.

Jag menar att FI skulle tillhöra det röd-gröna blocket.

Jodå. Det största partiet är med. S står för socialdemokraterna.
  • apburen
    nihka skrev 2015-10-10 18:26:42 följande:
    Exakt. Det går bara att rösta på något av blockpartierna. Svenska motståndsrörelsen och piratpartiet är inte heller med.

Jag menar att FI skulle tillhöra det röd-gröna blocket.

Jodå. Det största partiet är med. S står för socialdemokraterna.
    Du har visst missat Sentios senaste opinionsundersökning. Förvånad
  • nihka
    apburen skrev 2015-10-10 18:35:21 följande:
    Du har visst missat Sentios senaste opinionsundersökning. Förvånad
    Riksdagen tar inte minsta hänsyn till hur människor för dagen säger sig vilja rösta. S är det största partiet följt av M.

Du har redan talat om att du inte kan rösta i den här omröstningstråden och du har fått svar på dina frågor så då det finns väl inget mer att tillägga.
Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på idag?