• Anonym (Jnua)

    flytningarna påverkar min vardag

    Hej!
    Jag har ett jobbigt problem som jag seriöst blir ledsen och deprimerad över.
    För vissa kanske detta är löjligt men för mig som konstant måste leva med det är fruktansvärt jobbigt.
    Jag har så mycket flytningar att jag måste byta trosor kanske 3 gånger per dag.
    Jag vågar knappt sova med någon kille pågrund av detta. Jag vaknar på morgonen och då är det helt ok, men har jah varit sysselsatt hela dagen och ska på toa, och drar ner trosorna så är det så mycket. Hela trosan blir blöt, flytningarna är tjocka, klumpar och slemmiga. det är så mycket att det smetas av på jeansen och mina lår.
    Har varit hos gyn, dom gjorde ett litet ingrepp som ska motverka flytningarna men det har inte hjälpt. Jag får panik, och har ångest och mår dåligt över det här. Ingenting verkar funka. Använder trosskydd men känner inte att det blir någon större skillnad.

  • Svar på tråden flytningarna påverkar min vardag
  • Vanja

    När jag var gravid med min första så fick jag nå vagitorier som motverkade flytningar.(Dom bar riktigt bra) Det här var visserligen utomlands men det borde ju finnas något liknande här med!

  • Anonym (me too)

    Jag känner igen mig, kan inte gå utan trosskydd, någonsin, då skulle jag också få byta trosor flera gånger om dan. De gånger jag fått slut på trosskydd eller så har det varit blött och sliskigt på bara 2-3 timmar om ens det, blä. Har tyvärr ingen lösning på problemet, då jag bara accepterat att jag måste ha trosskydd 24/7. På nåt konstigt sätt är det alltid andra vägen de få gånger man skulle behöva lite extra glid (vid sex), då är det minsann torrt och fint...

  • Anonym (Tampong?)
    Anonym (me too) skrev 2015-10-10 23:07:28 följande:

    Jag känner igen mig, kan inte gå utan trosskydd, någonsin, då skulle jag också få byta trosor flera gånger om dan. De gånger jag fått slut på trosskydd eller så har det varit blött och sliskigt på bara 2-3 timmar om ens det, blä. Har tyvärr ingen lösning på problemet, då jag bara accepterat att jag måste ha trosskydd 24/7. På nåt konstigt sätt är det alltid andra vägen de få gånger man skulle behöva lite extra glid (vid sex), då är det minsann torrt och fint...


    Tampong?
  • Anonym (.)
    Anonym (Tampong?) skrev 2015-10-10 23:09:25 följande:

    Tampong?


    Fast hur bra kan det vara, att gå runt med tampong för flytningar? Näe... Det skulle jag INTE rekommendera.
  • Anonym (M)
    Anonym (.) skrev 2015-10-10 22:58:10 följande:

    Märkligt... När jag beskrev det för min bm första gången så var hon tveksam (jag att det luktade rätt illa, varav hon svarade på att det ska lukta JÄTTEILLA) men det var utan tvekan BV vid undersökning. Haft det 3 ggr under graviditet... Förjävligt är det!


    Håller med att det är märkligt. Jag tror nog egentligen mer på din bm i så fall! När jag hade det luktade det som sagt ganska illa! Förlåt, OT Ts!
  • Anonym (Jnua)

    Ja, detta är märkligt men oerhört jobbigt för mig. Känner mig liksom ofräsch och smutsig. Jag är väldigt noga med hygienen och att ta hand om sig där nere.

    Jag dricker mycket läsk, varje dag... (Oops)

    Har seriöst provat allt, tabletter samt att dom fryst mina inre blygläppar för de kan minska flytningar. Så inget funkar!! Vilket gör mig rätt arg.

    Jag tänker inte använda tampong varje dag för att det inte är bra alls för underlivet. Visst, trosskydd men det kommer förstöra så jäkla mycket tycker jag och samtidigt kommer de inte hjälpa i och med att kladdet finns kvar och klumparna.

    När jag då är kåt och precis ska ha sex med en kille är jag dock aldrig torr! Utan då tycker jag det blir 100 gånger värre då flytingarna blir så blötaaaaaa, rinniga, och slemmiga. Asså seriöst han kan liksom känna de om han tar på mig och jag har jeans. alltid haft de problemet

  • Yngla

    Finns nåt nytt jag läste om, som en tablett som man stoppar upp. Fråga gynekologen om det.

  • Anonym (Träsktrollet)

    Jag hade rikliga flytningar från pubertet till klimakteriet, med eller utan p -piller. Inget fel, ingen infektion, ingen dålig lukt, bara vått. Min erfarenhet är att det blir mycket värre av att använda trosskydd. Varmt, instängt, svettigt och ofräscht hur ofta man än bytte och ändå blött mot kroppen. Prova att sluta med dom. Köp 20 billiga trosor istället och byt vid behov , när luften cirkulerar så kommer du veta att det är blött men på ett rent och fräscht sätt. Spar trosskydden till mens och särskilda tillfällen.

    Sen kan jag säja att vid 45 år slutade det , jag är inte knastertorr och blir fortfarande våt vid upphetsning men det är lite jobbigt att cykla, jeansen skaver osv för att det där våta ständiga glidet är borta och slemhinnan är mer känslig. Saknar det faktiskt.

  • Anonym (Lina)

    Flytningar kan vara jättejobbigt men det är inte lika illa som att kiss på sig.

  • Anonym (Jnua)

    Där ser man. "Skönt" att det inte bara är jag. Får se hur det blir. Just nu är det bara jobbigt som ung tjej. Senaste tiden har jag slängt alla string och köper sköna bomullstrosor som är lite fula hehe

    Svårt för dig att förstå hur jag mår med dessa flytningar eftersom du inte verkar ha dom. Lycka till med ditt kissande.

  • Vanja
    Anonym (Träsktrollet) skrev 2015-10-11 17:24:56 följande:

    Jag hade rikliga flytningar från pubertet till klimakteriet, med eller utan p -piller. Inget fel, ingen infektion, ingen dålig lukt, bara vått. Min erfarenhet är att det blir mycket värre av att använda trosskydd. Varmt, instängt, svettigt och ofräscht hur ofta man än bytte och ändå blött mot kroppen. Prova att sluta med dom. Köp 20 billiga trosor istället och byt vid behov , när luften cirkulerar så kommer du veta att det är blött men på ett rent och fräscht sätt. Spar trosskydden till mens och särskilda tillfällen.

    Sen kan jag säja att vid 45 år slutade det , jag är inte knastertorr och blir fortfarande våt vid upphetsning men det är lite jobbigt att cykla, jeansen skaver osv för att det där våta ständiga glidet är borta och slemhinnan är mer känslig. Saknar det faktiskt.


    Men köper man bra trosskydd så ska dom ju absorbera.. Sen får man nog byta några gånger per dag iaf men trosskyddet är ju till för att man inte ska behöva känna sig blöt/fuktig.
Svar på tråden flytningarna påverkar min vardag