• Anonym (Tjock)

När magen växer i väntan på abort

Gravid med 4de barnet... Sambon vill göra abort. Är i v9 och har tid om en vecka för skrapning.

Jag könner ena stunden att jag kan inte ha ett barn till, hur ska de få plats? Har man råd? Hur kommer min kropp att se ut? Orkar man dom där första jobbigaste åren igen? Så känner bara nej jag vill vara lite fri nu.. Samtidigt så början magen växa, jag får inte på mig jeansen, får inte behålla maten, svårt å jobba.. Varför ska jag må så här och inte ens få ut något av det?? Folk börjar undrar. Jag känner mig så delad..

• Svar på tråden När magen växer i väntan på abort
  • Anonym (Hej)

Jag förstår inte hur du menar, vadå att magen växer och växer? Jag gjorde en abort i vecka 11 förut och var smal som en sticka, ingen tendens till mage, så det låter otroligt att det ska märkas redan nu i vecka 9 på dig?! Du tror inte att det bara är som det KÄNNS?

• ALLIEVERDO

När jag var i v 11 såg långa på mig att jag var gravid. Min mage växte jätte snabbt och väldigt framåt.

• Anonym (5)
    Anonym (Hej) skrev 2015-10-11 18:19:24 följande:

Jag förstår inte hur du menar, vadå att magen växer och växer? Jag gjorde en abort i vecka 11 förut och var smal som en sticka, ingen tendens till mage, så det låter otroligt att det ska märkas redan nu i vecka 9 på dig?! Du tror inte att det bara är som det KÄNNS?

Alla är ju inte likadana:). Många får ju svullna tarmar osv av alla hormoner o magen svullnar tidigt (dock är det ej fostret såklart men det förknippas såklart till det). Sj fick ja börja med mammabyxor i v 8 denna gången pga så svullen mage att allt annat kändes obekvämt.
  • Anonym (Jaa..)
    Anonym (Hej) skrev 2015-10-11 18:19:24 följande:

Ehm.. Ju fler barn, desto tidigare mage brukar det vara. Kroppen fattar snabbare galoppen, inre organ flyttas tidigare. Magmuskler som redan har varit utspända en gång är slappare och håller inte in magen. Att vänta fjärde barnet och redan ha mage är definitivt ingen omöjlighet.
  • Anonym (Oftast)

Oftast får man större mage tidigare ju fler graviditeter man går igenom, men magen sväller och kommer olika snabbt då alla graviditeter är olika. Med nr 4 trodde alla inklusive bm att jag mest troligt bar på tvillingar (magen var i v 10 lika stor som v 16-18 med dom tidigare barnen). Men även 3:an så kom magen jättefort och gick att se tydligt i v 12.

Nu med nr 6 så kunde jag lätt dölja magen till v 26.

Skickar kram till ts.

Svar på tråden När magen växer i väntan på abort