• Anonym (Linda)

Spermadonation från makens pappa?

Kine skrev 2015-10-12 22:46:15 följande:
    Helt rätt. Men man kan välja att inte skriva på papperna. Det görs dock inger faderskapstest för gifts par.
    Den dagen du är gift och får barn inom äktenskapet kommer du förstå hela den här diskussionen bättre men idag har du ingen kunskap i detta ämne.

En vit kvinna som är gift med en vit man kan knulla en svart man och bli gravid med den svarte mannens barn men eftersom kvinnan är gift med den vite mannen blir barnet fast denne är till hälften svart den vite mannens barn juridiskt eftersom barnet föds inom äktenskapet.
  • Anonym (Linda)
    Kine skrev 2015-10-12 23:36:46 följande:
    Jag har varit gift och fått barn inom äktenskapet. Och fadern har fått skriva på papperet.

Juridisk och biologi är fortfarande inte samma far. Biologiskt sätt blir aldrig den vite mannen far till den svarte mannen barn oavsett om han är gift med frun före, under och efter graviditeten.
    Då är barnet inte fött i Sverige. Annars ljuger du! Det finns bara de två alternativen.
  • Anonym (Linda)
    Seven Costanza skrev 2015-10-12 23:58:24 följande:
    I Sverige? Det tror jag inte på - vilket årtal gjordes detta? På vilken blankett? Vart skickade ni/lämnade ni in blanketten?

Ingen gift svensk jag känner har gjort detta och jag är säker på att det inte görs.

Ni andra föräldrar som läser tråden, är gifta och bor i Sverige: har ni behövt aktivt registrera mannen som pappa till barnet någonstans, eller skedde det automatiskt?
    Nej! Aldrig någonsin och jag har fött barn under en 20 år period här i Sverige som gift och INGEN av barnen har pappan dvs min make behövt skriva på något papper om faderskapet. Så Kine ljuger ang att hennes make fått skriva på papper ang barnen. Det är ett falskt påstående från hennes sida.
Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?