• Anonym (pappa)

Spermadonation från makens pappa?

Kine skrev 2015-10-13 00:39:03 följande:
    Möjligt att det skre automatiskt nu men inte 2006.
    Det sker automatiskt nu, när min bror får barn, 2009, när jag fick barn, 2006, när min kusin fick barn, 2006, 2004 och 2003, när min man fick barn, 1997, när en klasskamrat fick barn, 1985, när jag föddes och 1962, när min mor föddes. Presumtivt faderskap inom äktenskapet har funnits sedan äktenskapet instiftades, och papper på det behövs inte skrivas.
  • Anonym (pappa)
    Kine skrev 2015-10-13 00:49:47 följande:
    Det skedde inte automatiskt i VG regionen i 2006.

Oavsett vad du säger.
    Du verkar snärja in dig här. Rätt till varje pris, eller hur är det? Västra Götaland har samma lagar och regler som resten av landet, och inte hjälper det ditt case att min mor, min kusin och mitt kusinbarn, och resten av den sidan av släkten, för resten föddes i Lysekil och övriga Bohuslän+Göteborg, och ingen gift far skrivit på papper, utan presumtivt faderskap gäller även där.

Oavsett vad du säger.
  • Anonym (pappa)
    Kine skrev 2015-10-13 01:06:48 följande:
    Ja, jag vet att VG regionen har samma regler. 2006 fick man skriva under även som gifta.

Och både din mor, kusin och kusinen födde barn under 2006? Då har de skrivit på även om nu inte du vet det.
    Eftersom du inte förstår vad jag skriver så måste du vara trött. Gå och lägg dig. Få ett fräscht perspektiv imorgon.
  • Anonym (pappa)
    Kine skrev 2015-10-13 01:16:20 följande:
    Jag förstår vad du skriver. Förstår du vad du själv skriver och vad du läser? Dvs vad jag skriver?
    Ja, jag förstår utmärkt vad du skriver. Du skriver att man (inte NI, du och din dåvarande man utan MAN (dvs ALLA)) var tvungna att skriva på faderskapspapper om man var gifta och fick barn år 2006. Jag och ALLA i den här tråden svarar att du har fel. Om NI (dvs du och din dåvarande man) fick göra det så är det en sak, som förmodligen hade någon form av orsak utöver ert civilstånd, men det var ingenting som gjordes i allmänhet, utan då, precis som alla andra år mellan (minst) 1200 och 2015, så var och är faderskapet av ett barn fött inom äktenskapet presumtivt kvinnans äkta makes, och inga papper behöver skrivas på så länge ingen man utanför äktenskapet gjorde anspråk på barnet, vid vilket, om barnets presumtiva fader därvid önskade och godkände, faderskapet utredes av myndighetspersoner.

Kort sagt: Du har fel, och alla i den här tråden vet om det. Förmodligen även du själv.
  • Anonym (pappa)

Hur som helst, för att sammanfatta:

TS idé om att låta sin svärfars vara sin mans barns pappa är spontant fel, och eventuellt juridiskt och medicinskt problematiskt.

Presumtivt faderskap har det aldrig i Sveriges historia behövts skrivas papper om, så medlemmen "Kine" har fel i det, även om det behövdes i just hennes fall, för naturligtvis finns det undantag till alla regler.

Och min make drar i mig, för det är dags att gå till skolan om 7 timmar och jag fungerar dåligt som lärare på mindre än 8 timmars sömn. Så det är hög tid att gå och sova.

Det ska bli intressant att se hur många av trådens inlägg försvunnit tills imorgon, om tråden över huvud taget finns kvar.

God natt.

Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?