• Äldre 11 Oct 22:04
    16559 visningar
    23 svar
    23
    16559

    Vad ska man köpa i doppresent?

    Jag ska på dop om tre veckor och vet inte vad jag ska köpa i doppresent. Det är min kusins dotter som ska döpas. Jag vill inte lägga ut mer än ca 350 kr. Har ni några idéer?

  • Svar på tråden Vad ska man köpa i doppresent?
  • Äldre 11 Oct 22:05
    #1

    smyckeskrin - oftast fr man en del smycke i doppresent, och då behöver hon ju någonstans att förvara de i! 

  • Äldre 11 Oct 22:07
    #2

    Gå till smyckesaffär och köp en lyckopenning. Man måste säga till om det. Då skänker man också pengar till bra ändamål.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Äldre 11 Oct 22:10
    #3

    sparbössa?
    bestick?
    fin fotoram?
    leksak?

  • Äldre 11 Oct 22:12
    #4

    Jag var nyligen på ett dop och det verkade som att alla gåvor kom från samma hylla på Guldfynd(ja även min...Rynkar på näsan). Jag rekommenderar att du försöker hitta något lite mer annorlunda om du kan!

  • Äldre 11 Oct 22:19
    #5

    Var på dop i helgen å gav en dop tavla med födelse uppgifter samt bilder. Hade tre bilder i i svart vitt. Ett på bebisens ansikte, ett på hennes söta hand och ett på hennes fot :) det var väldigt uppskattat. Namntavlan.se nått beställde jag ifrån.

  • Äldre 11 Oct 22:23
    #6

    Rofa.se har mkt mysiga doppresenter. Tex en lära-gå-vagn, en möbel el ett gosedjur me barnets namn på.

  • BCH52
    Äldre 11 Oct 22:47
    #7

    En doppresent bör vara något som blir kvar. Leksaker kommer de att få framöver, kläder likaså. Doptavla är mer en present till föräldrarna.

    Tänk att det bör var något där hon kan säga till sina barn "den här fick jag i doppresent av mammas kusin". Där är smycken alltid ett säkert kort, men något som kommer att behålla sitt emotionella värde är en bok med klassiska sagor eller en bok med barnvisor. Skriv gärna några personliga rader i boken. Om det är en särskild saga eller visa som du tyckt om eller som någon läst eller sjungit för dig. Kanske något som är ett minne från din och kusinens gemensamma mor-/farföräldrar.

  • Äldre 12 Oct 01:36
    #8

    En fin gunghäst!

  • Äldre 12 Oct 01:41
    #9

    Broderad snuttefilt brukar vara uppskattat. Kan man välja om man vill sätta bara namn eller namn och datum. Vi gav bort en med Viktors mysfilt blev jätteuppskattat och den används flitigt fortfarande

  • Äldre 12 Oct 01:44
    #10

    ett tips kolla storleken bara, beställde en för ett tag sen och läste inte så noga fick hem en "snuttefilt" som var 10x10cm fick akutköpa en extra present

Svar på tråden Vad ska man köpa i doppresent?