• fantasy06

Sovställning ??

Har någon ett bra tips på sovställning? Ligger jag för länge på vänster sida får jag galet ont o benet o höften. Ligger jag på höger sida får jag ont i höften. Ligger jag på rygg börjar hjärtat slå fortare och det är jobbigt att andas. Är i v 33 ..... Undra om det ska va så här jobbigt de kommande 7 veckorna.

• Svar på tråden Sovställning ??
  • BigMami

Sådär hade jag också på slutet. Det var bara att vrida och vända på sig titt som tätt :-/ (och det var ju en hel vetenskap!) Ingen skönhetssömn inte! Passa på att sova nu innan bebisen kommer! Jo tjena..

Har tyvärr inga bra tips men håll ut! Det blir bättre

• Melinoe

Är också i vecka 33. Jag varierar mellan vänster och höger sida, och att ha täcket och en kudde som stöd. Har blivit rekommenderad att undvika ligga rygg efter vecka 35, något med extra tryck på kroppspulsådern, men kan inte ligga så ändå av samma anledning som du. Någon sa eller så stod det i nån gravidbok att halv sitta uppbullad med en massa kuddar ska vara väldigt bekvämt sätt att sova på, har inte provat.

• Perna

jag testade en ny ställning i natt som fungerade kanon ???? jag har bullat upp med kuddar under bäddmadrassen så att jag sover halvsittande. Då funkar både ryggläge och sidoläge. Efter några månader i sidoläge på flackt underlag så gör det ont i princip över allt så jag känner mig frälst efter en god natts sömn. (Är i vecka 39). Lycka till ????

• Ional

Hej!

Jag är bara i vecka 29 men har pga foglossning haft otroligt svårt att hitta ett sätt att sova på så att det inte gör ont...

För två dagar sen kom min gravid kudde hem och jag kan nu sova både natt som dag ???? den är inte jätte romantisk att ha i sängen men jag slipper ligga vaken och vrida och vända på mig!

Jag rekommenderar stark den hör kudden för att få lite sömn när man behöver sånt man orkar med sina dagar ?

Lycka till allihopa!

// lycklig sjusovare

• Gekis

Jag har en kudde mellan knäna och en bakom ryggen som jag kan luta mig lite mot. Men vänder mig 245 ggr per natt känns det som. Har även karpaltunnelproblem så armarna ska också ligga bra =/

Men det närmar sig en annan typ av skönhetssömn!! :) (v 36 nu)

• fantasy06

Hjälpte faktiskt med kudde mellan benen. Men som ovan skriver vänder mig med hur många gånger som helst varje natt. Men bara att bita ihop o vänja sig för vad som komma skall :)

• solros68

Jag som är magsovare har det inte lät just nu. Gravid i v38, men om jag ligger och kramar en kudde brukar jag få några timmars sömn iaf.

Svar på tråden Sovställning ??