• BuoBä

Bli gravid med egna ägg?

En vän till mig fick samma besked när hon var 30 och dessutom nyskiljd. Hon bestämde sig för att göra ivf med donator, men hon fick ringa runt till många kliniker innan hon hittade en som var villig att ta sig an henne, pga de dåliga värdena. Hon fick bara ut 3-4 ägg per gång, på jättehöga hormondoser, men blev gravid på andra försöket och har nu ett barn. Så det _kan_ gå.

• BuoBä

Stava kunde jag visst inte idag. "Nyskild" ska det vara såklart, plus säkert nåt mer tokigt jag inte ser nu...

• BuoBä
    saspet skrev 2015-10-13 19:58:41 följande:

Okej tack för era svar!

BuoBä, blev din vän gravid med sitt egna ägg eller med en äggdonator till slut?

Det var hennes egna, och hon fick befruktade ägg insatta vid båda behandlingar. Första gången fastnade det inte, men andra gången gick det vägen. Hon har tom ett kvar i frysen, så för att ha fått ut så få så var det hög andel som befruktades och utvecklades vidare.
  • BuoBä
    BuoBä skrev 2015-10-13 20:28:09 följande:

Det var hennes egna, och hon fick befruktade ägg insatta vid båda behandlingar. Första gången fastnade det inte, men andra gången gick det vägen. Hon har tom ett kvar i frysen, så för att ha fått ut så få så var det hög andel som befruktades och utvecklades vidare.

Det var alltså en spermiedonator hon hade, eftersom hennes man dumpade henne precis innan hon fick beskedet. När jag läste vad jag skrivit igen såg jag att det var lite otydligt.
Svar på tråden Bli gravid med egna ägg?