AnnaForever skrev 2015-10-13 20:23:55 följande:
Nu tycker jag både att du är rejält OT och dessutom otrevlig. Jobbar du som mäklare eller? Vad har mäklarlöner med min trådstart att göra? Du kommenterade det, jag kommenterade det, nu räcker det. Om du nu tycker att det är ett sånt pissjobb med pisslön så starta din egen tråd om det. Jag håller uppenbarligen inte med (jag är inte helt naiv - jag vet hur mäklarjobbet fungerar, jag har både sålt och köpt lägenheter innan).
AnnaForever skrev 2015-10-13 20:23:55 följande:
Nu tycker jag både att du är rejält OT och dessutom otrevlig. Jobbar du som mäklare eller? Vad har mäklarlöner med min trådstart att göra? Du kommenterade det, jag kommenterade det, nu räcker det. Om du nu tycker att det är ett sånt pissjobb med pisslön så starta din egen tråd om det. Jag håller uppenbarligen inte med (jag är inte helt naiv - jag vet hur mäklarjobbet fungerar, jag har både sålt och köpt lägenheter innan).
Du skrev att de tjänar enorma mängder, så jag svarade på det du skrev. Då verkligheten inte ser ut så för majoriteten av alla mäklare. Tycker inte om när folk inte har en kunskap ger fel bild av verkligheten baserat av vad de tror.
Ja det är många mäklare som får sluta ja. Det är inte för alla att jobba med 0 kr i lön. Och många som inte får det att gå ihop, likväl så finns det ett fåtal som tjänar riktigt bra. Men det kommer ju inte av sig själv, de jobbar ju därefter..många timmar, kvällar, helger, skall alltid 24/7 vara tillgänglig på telefon e.t.c.