• tussan

Tattuera sig när man är gravid elr försöker skaffa barn?

Som frågan lyder,vad finns det för risker med att tatuera sig när man är gravid elr under tiden man försöker skaffa barn?

Jag fick för ett tag sen ett missfall i vecka 10,det var mitt första barn o det det var väldigt jobbigt både psykiskt o fysiskt,låg inlagd i några dagar pga av olika komplikatiner o förlorat mkt blod. Läkaren bad mej vänta iaf 2-3 mensar så min kropp hinner återhämta sig efter detta samt att mitt blovärde skulle bli bättre. Nu har jag haft tre mensar och jag o sambon tänkte försöka skaffa barn nu men har tatuerings tid om två veckor...ska göra en vanlig tatuering på armen samt en kosmetisk tatuering av ögonbryna...  är lite nojig nu om man ska tatuera sig? om de kan påverka när man försöker skaffa barn? usch e väl helt enkelt för nojig...

• Svar på tråden Tattuera sig när man är gravid elr försöker skaffa barn?
  • Iowhannah

Fråga din tatuerare innan! Jag tvivlar på att det är nån större fara, men man vill ju vara säker.

• tussan

Ja men precis... man blir ås nojig efter ett missfall iaf jag :/ får helt enkelt avboka tatuerings iden annars..

• Iowhannah

Ring i morgon och fråga. I värsta fall får du som sagt avboka och vänta tills efter graviditet och amning.

Lycka till!

• Anonym (O)

Du ska absolut inte tatuera dej när du är gravid, och en seriös tatuerare skulle aldrig göra det. Men just i fråga om det skulle påverka dina chanser att bli gravid så är det nog högst osannolikt.

• Brumma

Man skall inte tatuera sig när man är gravid. Det är ofta väldigt påfrestande för kroppen och även om det inte finns ngn forskning på det så vet jag ingen tatuerare som skulle tatuera en gravid kvinna.

Att tatuera sig när man försöker bli gravid har jag dock aldrig hört ngt om :)

Svar på tråden Tattuera sig när man är gravid elr försöker skaffa barn?