Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Hunden är trasig.

Farfallos skrev 2015-10-14 05:36:59 följande:

Att låta någon annan ta över en jobbig hund kan bli jobbigt... Du nämner av okänd anledning inte ens det självklara alternativet avlivning, men det är faktiskt bara en hund - ett levande "gosedjur" som uppenbart är långt ifrån gosigt. Ta bort jycken! Vare sig du eller hunden mår bra.

Fy faan så lättvindigt du talar om ett liv.
  • Deceree1
    Farfallos skrev 2015-10-14 07:10:53 följande:

Jag är uppvuxen med underbara djur hemma och har väldigt stor respekt för djur, och drar mig inte för att påtala för hundägare när de behandlar sina hundar illa, MEN en hund är BARA en hund och ska inte humaniseras. "Levande gosedjur" använder jag just i syftet att avhumanisera hunden (som jag ser är på väg att nå en osund och problematisk status).

En hund är inte bara en hund. Den kan betyda allt för många människor. Du verkar vara en mycket kall och känslolös människa.
  • Deceree1
    Deceree1 skrev 2015-10-14 13:26:00 följande:

En hund är inte bara en hund. Den kan betyda allt för många människor. Du verkar vara en mycket kall och känslolös människa.

Förlåt. Nu förstår jag vad du menar. Jag blev så upprörd när jag vet hur mycket en hund kan betyda. Förlåt mig. Jag var för snabb. Förlåter du?
Svar på tråden Hunden är trasig.