Inlägg från: Farfallos |Visa alla inlägg
  • Farfallos

Hunden är trasig.

Att låta någon annan ta över en jobbig hund kan bli jobbigt... Du nämner av okänd anledning inte ens det självklara alternativet avlivning, men det är faktiskt bara en hund - ett levande "gosedjur" som uppenbart är långt ifrån gosigt. Ta bort jycken! Vare sig du eller hunden mår bra.

• Farfallos
    njursten skrev 2015-10-14 06:09:43 följande:
    Blir upprörd när jag läser ditt inlägg. "Bara en hund", "levande gosedjur". Usch vilka uttryck. Hundar är levande varelser och ska behandlas med respekt. Ts: om jag var du skulle jag rådfråga veterinär faktiskt. Och kanske gå någon kurs! Avlivning är sjutton sista utvägen om voffisen inte är frisk. Lycka till ts!!
    Jag är uppvuxen med underbara djur hemma och har väldigt stor respekt för djur, och drar mig inte för att påtala för hundägare när de behandlar sina hundar illa, MEN en hund är BARA en hund och ska inte humaniseras. "Levande gosedjur" använder jag just i syftet att avhumanisera hunden (som jag ser är på väg att nå en osund och problematisk status).
  • Farfallos
    Deceree1 skrev 2015-10-14 13:29:01 följande:
    Förlåt. Nu förstår jag vad du menar. Jag blev så upprörd när jag vet hur mycket en hund kan betyda. Förlåt mig. Jag var för snabb. Förlåter du?
    ja ja... 
  • Farfallos
    Vanillaextract skrev 2015-10-15 11:37:08 följande:
    "Bara en hund" och "levande gosedjur" visar ju vilken låg syn du har på hundar. Det är fientliga och förminskande uttryck.
    Fientliga? Förklara dig gärna.
    Förminskande - Japp! Som jag sa så håller det på att gå snett när det gäller hundar. Jag respekterar att ägarna avgudar sina hundar, och jag själv älskar hundar (och katter), men att hundar humaniseras i den grad som det görs idag tror jag kan bli problematiskt.
Svar på tråden Hunden är trasig.