• Anonym (ts)

Synd om beslöjade kvinnor

Hade en diskussion idag med mina kollegor på jobbet angående alla dessa (stackars) kvinnor i slöja.

Tänk vad tråkigt att aldrig kunna göra fina håruppsättningar, tona/bleka/färga/slinga håret, använda hårspännen, flätor, tofsar, platta eller locka håret o.s.v.

Istället måste de alltid dölja sitt hår i extremt fula sjalar eller turbaner. Obestämd

Tycker olidligt synd om dem. De missar så mycket och för vad? Ingenting......

• Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor
  • elyse
    todo nada skrev 2015-10-16 10:56:13 följande:

På vilket sätt framhävs tjejens kropp menar du? Jag tycker inte att hon framhäver sig.

I övrigt vet inte jag varför hon klär sig anorlunda än dina 35 åriga vänner, men en teori är att hon ser ut och vara en bit under 35.

Jag menar att jag utan problem kan gissa mig till både BH-storlek och höftmått.
  • Anonym (ts)
    todo nada skrev 2015-10-15 12:23:34 följande:

Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?

Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.

Ja vem vet. Utan skynke på huvudet och typ lakan på kroppen kanske den tjejen (eller är det flera olika?) varit fina?
  • Anonym (onyanserat)
    Anonym (ts) skrev 2015-10-16 11:06:30 följande:
    Ja vem vet. Utan skynke på huvudet och typ lakan på kroppen kanske den tjejen (eller är det flera olika?) varit fina?
    fast nu utgår du efter vad du tycker är fint och det har ingenting med saken att göra
  • todo nada
    Anonym (ts) skrev 2015-10-16 11:06:30 följande:

Ja, det tycker du. Jag håller inte med.

Ja, det är flera olika, om du inte ser det bör du nog kolla synen. De är inte lika varandra.
  • Anonym (tvärt om)
    todo nada skrev 2015-10-15 15:33:12 följande:
    Var i Koranen står det att otrogna ska stympas och korsfästas?

Har för mig det är sura 5.33

• todo nada
    Anonym (tvärt om) skrev 2015-10-16 11:13:11 följande:

Har för mig det är sura 5.33

[5.33] The punishment of those who wage war against Allah and His apostle and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement.

Det nämns ingenting om otrohet i sen versen.
  • Anonym (tvärt om)
    todo nada skrev 2015-10-16 11:30:26 följande:
    [5.33] The punishment of those who wage war against Allah and His apostle and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement.

Det nämns ingenting om otrohet i sen versen.

Jag vet inte om jag skratta eller gråta åt detta svaret, löjligare än så blir det inte när man "debatterar" med sektmedlemar.

Så ser det ut när man följer koranen till punkt och pricka som den ska följas enligt dom själva.

www.facebook.com/Channel4News/videos/10153256158626939/

Vet inte om det är så genomtänkt att normalisera delar av den ideologin här uppe när baksidan av den är nått vi kanske inte riktigt önskar att ha här.

• Anonym (Vilket land?)

In the land står det. Då borde inte koranen gälla andra länder än muslimska. Har de en gång flytt borde de inte tvingas till något muslimskt.

• Anonym (ts)
    todo nada skrev 2015-10-16 11:12:11 följande:

Ja, det tycker du. Jag håller inte med.

Ja, det är flera olika, om du inte ser det bör du nog kolla synen. De är inte lika varandra.

Har kollat flera gånger nu och jo, de ser likadana ut.

De jag träffar på dagligen använder inte så mkt smink och då är de ännu mer lika varandra.

Stackars kvinnorna
  • Anonym (Kvinna)

Men slöja är inget plagg man kan välja .Som kvina ansvarar du för mannens sexuallitet och du ska se till att inte locka honom . Ej betäckta kvinnor är horor och fritt byte . Därför stenas kvinnor som blir våldtagna. MM . De starka kvinnorna klarar sig här i sverige men de som inte är det och inte villvad händer med dem?? Jag väljer vem jag vill visa mig för med och det är inte dessa män som ser mig som slyna och löngnerska.

Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor