3 åring fråga.
Hej nu kommer mina frågor igen. Är sån oroad mamma.
Har en dotter som är 3 år fyller 4 i Maj. Hon har sedan nyfödd sovit mellan mig och pappan. Alltid varit noga med att vilja sova hemma och alltid varit i behov av kärlek. Men också en väldigt viljestark personlighet och hon vet verkligen vad hon vill. Hon blev storasyster i somras och det har gått bra. Hennes bror är en lugn bebis så vi har haft mycket tid för dottern. För mig och min sambo är det jätteviktigt att hon ska vara trygg. Tycker att sedan lillebror kom har hon blivit i mindre behov av närhet och kärlek. Har detta med åldern att göra att dom blir mer självständiga? Tycker inte hon vill gosa längre förutom ibland då hon vill kramas. Vi fixade även ordning hennes lekrum till ett riktigt rum med säng osv. Gjorde riktigt mysigt så hon skulle trivas. Var noga med att klargöra att hon när som helst fick sova i vår säng. Men direkt första natten somnade hon i egen säng i sitt rum och sov där hela natten. Är glad att hon tycker om sin nya säng och rum men hade förväntat mig att det kunde ta ett tag.. Blir barn mer självsäkra och självständiga i denna ålder? Eller känner hon sig otrygg? För mig som mamma har hon plötsligt blivit så stor. Tiden går för fort. Allt jag vill är att hon ska vara trygg.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-15 17:29
Kan tillägga att hon gärna myser innan hon ska sova med att läsa bok osv. Och lillebror accepterade hon jättebra. Hon gosar med honom. Vill gärna hjälpa till osv. Den biten har gått superbra.