• Angeltiger81

Vilken kattsand föredrar ni?

Hej!

Jag har för snart två månader sedan skaffat mig katt och nu sitter man i djungeln av olika kattsands sorter..viklen ska man välja!! Jag skulle hellre betala mer för kattsanr som tar upp bra!! men då är ju som sakt frågan vad ska man välja?

• Svar på tråden Vilken kattsand föredrar ni?
  • Mirris

Pussi Ultra är klart bäst tycker jag!

Fick en kartong EverClean i julas, men jag tycker inte det var nån större skillnad mot Pussi.. förutom priset då!!

• Silverdraken

Träpellets är helt klart bäst! Jag använder en PeeWee-låda med träpellets i. När katten kissar så bildas spån som faller ner i en låna under kattlådan. Spånet är de sedan bara att spola ner i toaletten! Nästintill luktfritt och supebilligt! Och miljövänligt!!

• ming

Everclean använder vi. Har provat alla sorterna, först den vanliga oranga, sen parfymerade gröna och sist lila heavy duty, men nu har vi gått över till röd Activ block, den är superbra! Luktar absolut ingenting.

• TisseTiger

Vi kör också Everclean Fresh Guard, tycker den är super. Everclean Total Block också bra. Går inte att jämföra Ever Clean med några andra märken vi provat.

• K J N

Träpellets är inte speciellt miljövänligt.

Vet ni hur mycket energi som krävs för att skapa pellets egentligen...?

• Mynta13

Pussi Kompakt tycker jag är jättebra, rimligt pris också (10 kg). Bra klumpar som håller ihop och det är drygt eftersom bara klumparna tas bort.

• Legewiel

Lite oväntat så är faktiskt Lidl's kattsand bäst för oss! Vi har testat massssor med sorter då vi har en kräsen katt...men han älskar Lidl sanden, den är superdryg, klumpar jättebra, ingen lukt och förstås väldigt billig. Tacksam för att vi slipper köpa de dyra sorterna mera

• Jumjum84

vi har också katter som inte vill gå på det dyra. vi köper endast eldorados kattsand som de säljer på willy´s. =)

• Hjortrongull

jumjum84

Willys kattsand är utmärkt! Har använt den i många år och är så tacksam över den!
    Billig, miljövänlig (lera), kattvänlig.... :)

• Popflickan

Pussis är bäst!! Hade Everclean förut, men testade Pussis, som är precis likadan fast betydligt billigare!! Testa!!

• Elinore

everclean.. den blåa paketen finns inget bättre.... och då är det värt pengarna

• sydneygirl

Everclean, den med orange etikett...

• Vackerpingla

Everclean.. Orange färgRäcka ut tungan

Svar på tråden Vilken kattsand föredrar ni?