• Anonym (Ts)

är det bältros mitt barn har?! bild

Dotter 6 år. Har haft vattkoppor när hon var 3. Vi misstänkte först svinkoppor men det stämmer inte riktigt i utseendet o placeringen. Utslagen är enbart på ena rygghalvan som ni ser på bild.

Prata med 1177 förut o hon gissade på bältros.

• Svar på tråden är det bältros mitt barn har?! bild
  • Anonym (Ser ut så)

Ja det ser ut som så. Hade själv som barn. Gjorde ont och kliade samtidigt.

• Drilling

Hej!

Det ser precis ut som mina blåsor jag hade vid bältros.
    Man ska söka vård inom 72 h för att få virushämmare som begränsar virusets utbredning. Jag använde Alvedon och Oxykodein vid de svåraste stunderna när smärtan var som värst.

• Anonym (Hmm)

Oj.. Ja ser ut som det. Gå snabbt till läkare, medicin måste tas inom 72 h från när första blåsan bryter ut. Det enda som talar emot är väl att det är väldigt utspritt och inte följer ett band/bälte. Men besök läkare! Bränner det?

• Anonym (Hmm)
    Drilling skrev 2015-12-13 21:19:52 följande:

Hej!

Det ser precis ut som mina blåsor jag hade vid bältros.

Man ska söka vård inom 72 h för att få virushämmare som begränsar virusets utbredning. Jag använde Alvedon och Oxykodein vid de svåraste stunderna när smärtan var som värst.

Men åh varför letar du fram en tråd från oktober och skriver i den.. Jaja
  • Anonym (Ts)

Nu är ju denna en lite äldre tråd, men kan ju passa på att berätta ändå.. Vi ringde till sjukhuset men vi fick inte komma ner.

Dom sa att det redan är försent för medicin ändå så det spela ingen roll om det var bältros då. Väldigt lustigt svar att få av sjukvården måste jag säga. Men vi fick rådet att avvakta. Efter ca 1-2 veckor var utslagen borta. Dom spred sig ej och smittade ingen annan i familjen. Vi vet som sagt fortfarande Inte vad det var för vi fick ju inte komma till sjukhuset

• Gladhannapanna

Gammal tråd men jag svarar ändå: vår flicka fick bältros när hon var sju. Bältros får man "av sig själv" och kan inte få det genom smitta, men man måste ha haft vattkoppor tidigare. Däremot kan en person med bältros smitta någon annan med vattkoppor.

• Anonym (Ts)
    Gladhannapanna skrev 2015-12-13 22:14:46 följande:

Gammal tråd men jag svarar ändå: vår flicka fick bältros när hon var sju. Bältros får man "av sig själv" och kan inte få det genom smitta, men man måste ha haft vattkoppor tidigare. Däremot kan en person med bältros smitta någon annan med vattkoppor.

Jo det där vet jag jag mena mest att vi vet inte vad det var om det var bältros eller något annat, varken vi föräldrar eller hennes tvillingsyster blev smittade av utslagen så vi vet inte vad det var
  • Anonym (Ts)

Jo det där vet jag jag mena mest att vi vet inte vad det var om det var bältros eller något annat, varken vi föräldrar eller hennes tvillingsyster blev smittade av utslagen så vi vet inte vad det var
  • Anonym (Ts)

Svar på tråden är det bältros mitt barn har?! bild