Har hon varit otrogen?
Behöver lite input från andra....
Jag och frun har varit gifta i 10år nu.
Jag har alltid varit lite svartsjuk av mig, men har haft turen att ha en fru med enorm integritet som alltid varit ärlig.
Vi har dessutom alltid delat värderingar runt vad som är otrohet.
För ett tag sedan förändrades dock något....
Hon har alltid tränat mycket (vilket är långt från mitt intresse) och hon mår bra av det.
En dag låg hennes telefon framme och det dök upp en notis från en av hennes manliga arbetskamrater som jag vet vem det är.
Där han beskrev att han saknade henne och hennes närhet och kunde inte vänta till deras nästa träningstillfälle.
Jag var ju givetvis tvungen att kolla deras tidigare konversation...
Ett och annat tvivelaktigt meddelande dök upp där framförallt han kommenterade kroppsdelar och berättade hur mycket bättre hans liv blivit sedan han träffat henne....
Hennes kommentarer tillbaka var lite försiktigare, men avslutades ofta med komplimanger och kram...
Till saken hör att jag sedan tidigare varit ganska klar över att denna man har gillat min fru lite mer än bara som kollega men har ändå känt mig lugn.
Jag konfronterade min fru med vad jag visste och hon påstår att dom bara tränat tillsammans, inget mer.
Men vi pratar om kanske 10talet meddelanden i veckan plus samtal som varat så länge som 30min ibland...
Relativt ofta efter arbetstid eller när hon jobbat kväll....
Vi har diskuterat detta flera gånger och hon säger varje gång att det inte funnits något annat än träning med i bilden...
Hon erkänner att nu när vi diskuterat det så känner hon att det inte var ok men att hon inte reflekterat alls över det tidigare
Det som känns värst för mig är att hon hållit detta hemligt under åtminstone 10-12månaders tid.
När jag frågar henne om varför hon inte berättat något om att dom tränar ihop svarar hon att hon var rädd för hur jag skulle reagera.
Men varför gjorde hon det då i första läget???
För ett par år sedan är jag säker på att hon inte skulle ha tyckt det var ok...
Efter att ha pressat henne så erkände hon dessutom att han sagt rakt ut till henne att han var förälskad i henne, men hon fortsatte ändå att träna med honom.
Jag har nu noll förtroende för henne och vet inte hur jag ska gå vidare.
Vad är era åsikter?
Anser ni att hon passerat gränsen?
Vad är mer sannolikt, otrohet eller bara träningskompis?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 12:25
Hon umgås inte med mannen i fråga annat än i jobbet sedan vi tog upp detta och all sms och samtalskommunikation har enligt henne upphört...
Däremot hävdar hon att detta skett spontant utan att hon diskuterat det med honom...
Det finns ett löfte om att hon ska tydliggöra för honom att hon inte har något intresse i honom, men det har gått 2månader nu sedan hon lovade det och ingenting har hänt.
För mig blir det som en känslomässig berg och dalbana.
Vissa dagar tänker jag att jag måste lita på henne, för att nästa dag misstro allt hon sagt/säger eller gör...