Köttfärslimpa...lite små brådis!
Jag vill ha tips på hur du gör din köttfärslimpa. Kan man göra den utan lök, vad kan man ha ist. Vad använder du för roliga kryddor! Tips tack :)
Jag vill ha tips på hur du gör din köttfärslimpa. Kan man göra den utan lök, vad kan man ha ist. Vad använder du för roliga kryddor! Tips tack :)
Köttfärs, senap, peppar, salt, ett ägg, kalvfond samt ströbröd och mjölk. Supergott :)
Ingen lök för att det inte finns hemma och kan inte åka iväg o handla :). Tack för tips, ska se vad som finns och slänga ihop ngt mumsigt :)
Ingen lök för att det inte finns hemma och kan inte åka iväg o handla :). Tack för tips, ska se vad som finns och slänga ihop ngt mumsigt :)
Jag slänger i lite sambal-det piggar upp den!
En krydda som fungerar br till köttfärslimpa och köttbullar är kryddpeppar. Det blir lite mormors köttbullar av det. Sedan kan man komplettera med en tesked fransk senap också.
Den här brukar jag göra! :) SÅ gott! www.vinochmatguiden.se/recept/per-morberg/kottfarslimpa-med-ugnsstekta-tomater
Den här brukar jag göra! :) SÅ gott! www.vinochmatguiden.se/recept/per-morberg/kottfarslimpa-med-ugnsstekta-tomater
Vi kör en egen ariant på köttfärslimpa,
Köttfärs
Paprikapulver
Lite köttbuljongspulver
vitlök
salt o peppar
ströbröd blötlagt i grädde/mjölk
valfria örter
Blanda allt lägg i en form, in i ugnen tills köttfärsen får brun färg ut med den på med valfri tomatsås in ett tag igen när såsen blivit lite fast ut med den och smeta på pepparsås in igen i ugnen på svag värme tills pepparsåsen blivit varm.
Serveras med potatismos!
Missade äggula och gul lök i köttfärsen...
Har ett väldigt smidigt o gott köttfärslimperecept 500 gram färs en burk cremfraiche och en påse löksoppa rör ihop och ca en halv timme i ugnen. Suveränt när man är lite lat