• Daniel12

Hur är ni funtade som käkar pulvermos?

Det smakar inte ens potatis, utan något syntetiskt äckligt, konsistensen påminner ofta om något sorts klister.

Hur kan ni, ansvarstagande föräldrar, ens tänka tanken att låta era barn äta sådan skit?

Det är inte svårt att göra hemslungad potatismos, varför köpa syntetiskt pulver istället för riktig mat?

• Svar på tråden Hur är ni funtade som käkar pulvermos?
  • hejnina

Jag tycker det smakar gott. Jättegott faktiskt. Och jag är ganska normalfuntad ;) men så gör jag nästan aldrig pulvermos eftersom hemstampat mos av riktiga potatisar är så mycket nyttigare. Meeeeen serveras jag pulvermos blir jag jävligt glad, fy fan så gott

• Vanja

Jag är uppväxt på pulvermos i princip! Min sambo sen 10år tillbaka höll på o dö när jag skulle göra "potatismos" från påse nån gång i början av vårat förhållande. Han är inte från Sverige och jag tror inte att han någonsin stött på pulvermos tidigare. Så vi äter nu aldrig pulvermos utan gör alltid riktigt mos från grunden och jag kan ärligt säga att jag har Saknat mitt Pulvermos alla dessa år!! :) potatismos vill jag inte kalla det då det inte är riktigt potatismos men Så gott iaf!

• Majsan70

Jag tycker pulvermos är jättegott om man gör på rätt sätt. Ibland gör jag vanligt mos o ibland pulvermos och vet du...mina barn har vuxit upp till trevliga människor ändå. De har rätt antal armar o ben, skelar inte nämnvärt och talar ganska bra. 

• fluu

Man är alltid totalt dum i huvudet när man gör saker som du inte gör?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mälaröbo

Jag är ganska normalfuntad och gillar både pulvermos och potatismos, vilket enl mig är två helt olika saker och inte går att jämföra. Mina barn däremot AVSKYR potatismos så därför blir det pulvermos.

• BuoBä

Vi är ganska normalstörda, tackar som frågar. Precis som Mälaröbo så tycker jag det är två helt olika saker. Precis som vi ibland äter snabbmakaroner och ibland hemgjord pasta. Eller jasminris ibland och råris ibland.

• Nyfikna72

Om en del barn bara hakar upp sig på konsistensen på hemmagjort mos så går det alldeles utmärkt att elvispa det till samma konsistens som vanligt pulvermos.

Dessutom om man ska dra igång hela messerschmidt grejen så är det väl det som är mos. Sånt man bara stampar heter väl just det, potatisstamp.

• EnAnonumius
    Daniel12 skrev 2015-10-16 17:08:29 följande:
    Det smakar inte ens potatis, utan något syntetiskt äckligt, konsistensen påminner ofta om något sorts klister.

Hur kan ni, ansvarstagande föräldrar, ens tänka tanken att låta era barn äta sådan skit?

Det är inte svårt att göra hemslungad potatismos, varför köpa syntetiskt pulver istället för riktig mat?
    Ja du.. Jag undra hur fan man är funtad som gör potatismos m.h.a slunga. Det måste bli jävligt kladdigt i köket. Förvånad

Här hemma används en gammaldags pärastampa, en sån där med en vågig stålslinga,  som man mosar potatisen med. Ingen fusk med med potatispress m.a.o.  

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • aztec

Älskar pulvermos! Men får ingen längre sen sambon flyttade in några år sen.. Han är Kock så vägrar ;)

Men perfekt att ha på utflykter..

Svar på tråden Hur är ni funtade som käkar pulvermos?