Anonym (???) skrev 2015-10-17 13:51:09 följande:
Främlingsfientlighet kan t o m jag känna. Inte mot människorna, utan den kultur det för med sig. Hedersbegreppet är otäckt. Terrorism, som vi inte kände till på 70-80-talet. Slöjtvång. Har inget emot slöja på kvinnor som väljer det. Men när män tvingar----
Ja det gör nog de flesta(något annat vore konstigt) men få vågar prata om det eftersom man ju blir kallad rasist då. Alt. är man väldigt naiv och tror att alla människor är lika snälla och bra som i trygga och fina Sverige.
Det ser ju faktiskt inte ut så i resten av världen. De människor som kommer hit har haft det tufft och de är vana att få jobba för att klara sig, att roffa åt sig. Det är vi inte vana med i sosseSverige där alla hjälps åt.
Jag gillar inte den attityden hos vissa invandrare. Man märker att vissa är ute efter att utnyttja vårat fina system och det är fel.
Jag gillar inte heller männen från t ex Irak. I Irak har man en hemsk kvinnosyn och människosyn, i mellanöstern händer det fortfarande att de stenar homosexuella och kvinnor till döds. Vill inte att sådant tänk sprider sig hit till oss där vi kommit längre med kvinnofrågor, homofrågor osv. Det är hemskt..