Fröken Apelsin skrev 2015-10-17 19:54:55 följande:
Om du känner för det kan du ju testa en gång på körskolan också och se om du fattar galoppen där, men känner du redan nu att automat känns bäst så satsa på det. Om du ångrar dig borde det vara ganska lätt att ta om körkortet på en manuellt växlad bil, jag menar då kan ju ju precis allt utom att växla. Du ska göra det som känns bäst för dig, inte vad andra anser är rätt. Det måste ju vara en del som tar körkort med automat eftersom körskolorna alltid verkar ha automatbilar man kan övningsköra med.
Jag läser också en heldel forum och mycket av åsikterna är rätt gammaldags tänkande..att automatbilar skulle va sämre när det är snö.
att automatbilar är dyrare om dom går sönder.
Jag tror detta är ett rätt nytt tänk att bara ta för automat så därför blir människor så upprörda...Jag förstår inte känslan, läser ibland reaktioner som efterliknas som att man skulle föreslå att ge sig ut på vägarna UTAN körkort.
Jo jag har bokat en lektion med manuell, på 80 min, så då tänkte jag känna efter en får jag nog bestämma mig.
ALLA motargument handlar förövrigt om dessa "plötsliga" situationer, jag vetinte hur dramatiskt era liv är men mitt är det inte, iaf inte gällande bil;)
Säg att jag dramatiskt måste ta mig till till min sjuka mor som behöver mig, då finns det ingen jag kan låna bil av...Så då skulle jag behöva be om skjuts.